رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:ایران كشور فقیری نیست، ما اگر نیازهای بیماران خاص را تامین كنیم خداوند نیز به ما بركت خواهد داد.

ایران كشور فقیری نیست، نیازهای بیماران خاص را تامین كنیم

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، اكبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز سه‌شنبه پس از افتتاح «مركز پزشكی خاص شرق» در منطقه 15 تهران، طی سخنانی با بیان اینكه خوشحالم می‌بینم یك گام روشنی برای نیازمندان برداشته شده است، اظهار داشت: چنین واحدهایی شاید از لحاظ وسعت كوچك باشند و در میان طرح‌های بزرگ جلوه‌ای از خود نشان ندهند اما روح چنین مراكزی بسیار بزرگ است.
وی با اشاره به نحوه تاسیس بنیاد بیماری‌های خاص در زمان دولت سازندگی، بیان داشت: تاسیس بنیاد بیماری‌های خاص چیزی شبیه كارهای بزرگ مانند مترو، دانشگاه آزاد و طرح‌های بزرگ سد سازی می‌باشد، چرا كه به زوایای تاریك زندگی بشریت می‌پردازد و یك نیاز عظیم بشری و انسانی است.
هاشمی رفسنجانی با بیان اینكه بیماران خاص نیاز به مكان‌های ویژه دارند، تصریح كرد: متاسفانه تصوری در دنیا وجود دارد كه می‌خواهند این گونه بیماران عمرشان تمام شود و به خاطر همین برای درمان بیماران خاص هزینه نمی‌كنند، ما این اقدام را كار درستی نمی‌دانیم و بر اساس آموزه‌های اسلام، پیامبر، ائمه و اولیاء الهی به دنبال رفع مشكلات نیازمندان می‌باشیم.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی از آیات قرآن كریم در خصوص انفاق و كمك به دیگران، بیان داشت: ما سیاستی را اتخاذ كردیم كه براساس آن در همه شهرها مراكز دیالیز تاسیس شود و امروز نیز با كمك خدا تا حدودی در این زمینه احساس راحتی می‌كنیم، اما معتقدم هنوز كافی نیست.
وی با اشاره به مصوبه هیئت دولت در زمان ریاست جمهوری خود برای پرداخت مبلغ یك میلیون تومان به اهداء كنندگان كلیه، گفت: متاسفانه هنوز نیز فقط یك میلیون تومان پرداخت می‌شود كه با توجه به افزایش قیمت‌ها از سال 75 تاكنون امیدواریم این مبلغ افزایش یابد.
هاشمی رفسنجانی به برخی از بیماری‌های خاص اشاره كرد و اظهار داشت: مسئله ایدز، سرطان امروز جهان شده و تبدیل به یك بلای روز افزون شده است.
به گزارش فارس، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گرانی داروهای مورد نیاز بیماران خاص تاكید كرد: ایران كشور فقیری نیست، ما اگر نیازهای بیماران خاص را تامین كنیم خداوند نیز به ما بركت خواهد داد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه ما در دوران سازندگی ضمن اینكه فكر ساماندهی زیر بناهای كشور بودیم نگران مسئله فقر نیز بودیم تا بتوانیم این مسئله را نیز حل كنیم، چرا كه با اشتغال می‌توان فقر را ریشه كن كرد.
وی ادامه داد: ما همچنان كه موظف به جلوگیری از جنگ و بیماری‌های عفونی هستیم، باید از امراض نیز پیشگیری كنیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاكید كرد: اكنون ما نیازمند یك بیمارستان پیشرفته برای بیماران سرطانی هستیم و معتقدم كه باید بیمارستان مخصوصی برای اینگونه بیماران تاسیس شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha