جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 88573

کارشناسان سلامت در یک مطالعه جدید هشدار دادند که بهداشت نامناسب دهان، خونریزی لثه و از دست دادن دندان‌ها با افت مهارت‌های ذهنی و فکری در افراد میانسال مرتبط است.

سلامت نیوز: کارشناسان سلامت در یک مطالعه جدید هشدار دادند که بهداشت نامناسب دهان، خونریزی لثه و از دست دادن دندان‌ها با افت مهارت‌های ذهنی و فکری در افراد میانسال مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از(ایسنا)، «گاری اسلاد» از متخصصان دانشگاه کارولینای شمالی در این رابطه گفت: در این مطالعه بررسی کردیم که سهل‌انگاری در رعایت بهداشت دهان و دندان چه تاثیری بر عملکرد ذهنی و حافظه‌ای افراد دارد.

اسلاد همچنین اظهار داشت: در این بررسی مشاهده کردیم به ازای هر دندانی که یک فرد از دست می‌دهد یا آن را می‌کشد از توان ذهنی وی کاسته می‌شود. همچنین این بررسی تاکید کرد افرادی که هیچ دندانی ندارند در مقایسه با دیگران، عملکرد ذهنی و ادراکی ضعیف‌تری دارند.

به گفته اسلاد، این یافته در مورد افرادی که به بیماری شدید لثه نیز مبتلا هستند، صادق است.

محققان در این مطالعه به بررسی ارتباط بین سلامت دندان و قدرت ذهن پرداخته و اطلاعات جمع‌آوری شده از 6000 مرد و زن را که در فاصله سال‌های 1996 و 1998 میلادی به دست آمده بود ارزیابی کردند. این اطلاعات شامل آزمایش حافظه، مهارت‌های فکری و معاینات دندان و لثه بود.

تقریبا 13 درصد شرکت‌کنندگان که بین 45 تا 64 سال سن داشتند از دندان‌های طبیعی بهره‌مند بودند. همچنین بیش از 12 درصد آنها به بیماری لثه و خونریزی آن مبتلا بودند.

به گزارش هلث‌دی‌نیوز، پزشکان با بررسی اطلاعات فوق دریافتند افرادی که در تست حافظه و تفکر امتیاز کمتری به دست آورده بودند تعداد دندان کمتری داشتند یا از خونریزی شدید لثه رنج می‌بردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha