دانشمندان برای اولین بار از دانش سلول‌های بنیادی برای رشد مو استفاده كردند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دانشمندان با كمك این دانش در واقع نشان می‌دهند كه امكان رشد و ازدیاد دانه‌های سلولی جدید مو در پستانداران بالغ وجود دارد.

كشف حاضر كه حاكی از امكان رشد دانه‌های سلولی در سال‌های بعد از تولد است راه را برای روش‌های جدید درمان طاسی هموار می‌كند.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا هنگام مطالعه‌ مراحل بهبود زخم در موش‌ها متوجه‌ این موضوع شدند و دریافتند زمانی كه زخم بهبود می‌یابد دانه‌های سلولی جدید مو از زیر پوست تازه باعث رشد دوباره مو می‌شوند.

گرچه همه آزمایش‌ها تاكنون بر موش‌ها انجام شده اما محققان در صدد یافتن روش مشابهی برای انسان‌ها هستند.

دكتر دنیس هیدان،‌ استاد زیست‌شناسی دانشگاه منچستر، در این باره گفت: تاكنون گمان می‌رفت كه دانه‌های سلولی مو در انسان قبل از تولد تعداد معینی است و در واقع بعد از تولد فقط امكان كم شدن این تعداد وجود دارد اما این آزمایش‌ها نشان می‌دهد كه در پوست موجود بالغ دانه‌های سلولی جدید مو به وجود می‌آید یا حداقل موقعی كه زخمی بهبود می‌یابد این اتفاق رخ می‌دهد. برداشت ما از این موضوع این است كه ممكن است روش‌های ساده‌تری برای ایجاد دانه‌های سلولی جدید مو در درمان طاسی وجود داشته باشد.

گفتنی است، هم‌اكنون 4/7 میلیون انگلیسی مبتلا به طاسی هستند. اما كمتر از10 سال دیگر پیشرفت‌های به دست آمده در علم سلول بنیادی به آنها در جهت رشد دوباره‌ موهایشان كمك خواهد كرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha