شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 88618

سلامت نیوز : سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش جدیدی اعلام کرد که تعداد موارد ابتلا به سرطان در جهان، سالانه به بیش از 14 میلیون نفر رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ طبق بررسی‌های آماری سازمان جهانی بهداشت، اطلاعات جمع‌آوری شده در سال 2012 میلادی نشان می‌دهد که در سال 2008 میلادی موارد تشخیص ابتلا به سرطان به 12.7 میلیون نفر افزایش یافت. همچنین در این دوره زمانی نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان در جهان از 7.6 میلیون نفر به 8.2 میلیون نفر رسید.

افزایش قابل توجه شمار مبتلایان به سرطان به دلیل تغییر سریع ناگهانی سبک زندگی مردم در کشورهای در حال توسعه است که بازتابی از الگوی زندگی در کشورهای صنعتی است.

همچنین بالا رفتن نرخ استعمال سیگار و چاقی و در عین حال افزایش میانگین طول عمر افراد به بیشتر شدن موارد ابتلا به سرطان کمک می‌کند.

سرطان ریه که عمدتا ناشی از استعمال سیگار است شایع‌ترین نوع سرطان در جهان به حساب می‌آید که 1.8 میلیون نفر به آن مبتلا هستند.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت همچنین افزایش سریع موارد ابتلا به سرطان سینه مشاهده شده که در 140 کشور جهان شایع‌ترین نوع سرطان در زنان است.

دکتر«دیوید فورمن» از مرکز تحقیقات سرطان سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: سرطان سینه اصلی‌ترین دلیل مرگ ناشی از سرطان در کشورهای کمتر توسعه یافته جهان است.

سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی کرده است که تا سال 2025 میلادی تعداد موارد ابتلا به سرطان به بیش از 19 میلیون نفر در سال می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha