سلامت نیوز : معاون پشتیبانی و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان با بیان این مطلب که هزینه IVF و میکرواینجکشن تحت پوشش بیمه نیست گفت : هزینه یک سیکل کامل آی وی اف یا میکرواینجکشن در مراکز ناباروری به طور متوسط 5 میلیون تومان دارد و حداقل 60 درصد زوجین باید دو تا سه بار سیکل کامل آن را انجام دهند تا بتوانند از نعمت بچه دار شدن بهره مند شوند.

دکتر احمد وثوق در گفت و گو با ایسنا ؛ با اشاره به اینکه بیش از 15 سال است که تحت پوشش قرار دادن هزینه های درمان ناباروری توسط سازمان های بیمه گرپیگیری می‌شود افزود: بیماری ناباروری باید از زمره بیماری‌های لوکس و زیبایی خارج شود و بیمه‌های پایه (خدمات درمانی و تأمین اجتماعی) آن را پوشش دهند چرا که مشکلات زوجین نابارور بسیار جدی تر از بیماری های دیگر است و پیامد های فرهنگی و اجتماعی خاص خودش را دارد و باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

ادامه داد: بحث تعرفه‌گذاری خدمات درمان ناباروری از چند سال قبل در کشور آغاز شده بطوریکه کارشناسی خدمات ناباروری نیز به بیمه ها ارائه شده است ولی متاسفانه این اقدامات تا کنون به مرحله عملیاتی نرسیده است ؛در این میان همت دولت مردان را می طلبد که تعرفه ها را مصوب و به طبع شورای عالی بیمه را موظف کنند که این خدمات را تحت پوشش قرار دهند.

15 درصد زوج های ایران نابارورند

دکتروثوق با بیان اینکه 15 درصد زوج های ایران نابارور هستند افزود: با توجه به جمعیت کثیر نابارور در ایران، ضروری است مسئولان ضمن تعریف ردیف بودجه ای خاص برای این افراد، با ایجاد صندوق‌های خاص مانند صندوق حمایت از زوج‌های نابارور به درمان ناباروری کمک کنند.

معاون پژوهشگاه رویان همچنین ناباروری را یک معضل اجتماعی و فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: این موضوع یک بیماری خاص و منحصر به فرد نیست بلکه در صورت حل نشدن می‌تواند آسیب‌های خانوادگی فراوانی از جمله افسردگی و طلاق را در پی داشته باشد.

دکتر وثوق ضمن امیدواری از تصویب هزینه های درمان ناباروری توسط سازمان های بیمه گر گفت: امیدوارم در دولت تدبیر و امید و با مدیریت عقلانی، تحت پوشش قراردادن هزینه های ناباروری با جدیت پیگیری و در دولت یازدهم اجرایی شود.

وی با بیان اینکه بودجه و امکانات این کار باید توسط نهادهای قانونگذار تامین شود افزود: باید سرانه بودجه سلامت افراد جامعه در بودجه کل کشور افزایش پیدا کند و سازمان های بیمه گر به تعهدات خود عمل کنند و امیدوارم در بودجه سال 93 به این موضوع توجه شده باشد.

تنها 20 درصد زوجین در بهترین شرایط به روش IUIجواب می دهند

دکتر وثوق با اشاره به اینکه هزینه های ناباروری براساس نوع گرفتاری زوجین متفاوت است اظهارداشت: تنها 20 درصد زوجین در بهترین شرایط به روش IUI جواب می دهند، که برای هر سیکل کامل باید 500 هزار تومان هزینه کنند که این برای زوجین بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه هزینه IVF و میکرواینجکشن تحت پوشش بیمه نیست گفت: در حال حاضر هزینه یک سیکل کامل IVF یا میکرواینجکشن در مراکز ناباروری به طور متوسط پنج میلیون تومان باید هزینه کنند و حداقل 60 درصد زوجین باید دو تا سه بار سیکل کامل آن را انجام دهند تا بتوانند از نعمت بچه دار شدن بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha