سلامت نیوز : ئیس کارگروه سلامت کرج گفت: امکانات بیمارستانی و پزشکی این شهرستان جوابگوی نیاز مردم نیست.

کریم حمیدوند امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مرکز استان البرز در مقایسه با بسیاری از شهرستان‌ها و کلانشهرهای کشور به ویژه مراکز استان‌ها دارای شرایط خاص و ویژه است.

وی تصریح کرد: یکی از این ویژگی‌ها مربوط به جمعیت کرج است و بر اساس آخرین آمارها بیش از 2 میلیون نفر در این شهرستان ساکن هستند که به مراتب بیشتر از اکثریت مراکز استان‌های کشور است.

رئیس کارگروه سلامت شهرستان کرج افزود: از سوی دیگر کرج یکی از بزرگ‌ترین شهرهای مهاجرپذیر کشور بوده و به دلیل نزدیکی به پایتخت سرریز جمعیت تهران در کرج ساکن می‌شوند که همین امر مشکلات بسیاری در حوزه تامین امکانات و برنامه‌ریزی برای مدیران ایجاد می‌کند.

حمیدوند که طی روزهای اخیر از سوی استاندار البرز به سمت معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری کرج نیز منصوب شده است، ادامه داد: یکی از مهمترین نیازهای کرج مربوط به امکانات پزشکی و بیمارستانی است و این در حالی است که از سوی مسئولان و مدیران دستگاه‌های مربوطه تلاش‌های بسیاری برای تامین نیاز مردم طی سال‌های اخیر انجام شده است.

وی بیان داشت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته باز هم شاهد هستیم که امکانات بیمارستانی موجود در کرج جوابگوی نیاز مردم نیست و باید با تخصیص منابع و اعتبارات ویژه، این مشکل به حداقل برسد.

*کرج حداقل به 2 بیمارستان جدید نیاز دارد

رئیس کارگروه سلامت شهرستان کرج افزود: امکانات درمانی و پزشکی کرج باید به صورتی باشد که شهروندان و بیماران کرجی برای درمان و بهره‌مندی از خدمات بیمارستانی مجبور به عزیمت به تهران نباشند.

حمیدوند خاطرنشان کرد: بر اساس استانداردهای کشوری باید به اعضای هر هزار نفر یک تخت بیمارستانی وجود داشته باشد و این در حالی است که در حال حاضر شهرستان کرج 1750 تخت بیمارستانی داریم.

وی ادامه داد: این در حالی است که بخشی از شهروندان شهرستان‌های طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ و حتی از استان‌های همجوار مانند شهریار و ملارد برای درمان به شهرستان کرج مراجعه و تعدادی از این تخت‌ها را اشغال می‌کنند.

معاون فرماندار کرج اظهار داشت: بنابراین با توجه به شرایط خاص کرج و نیاز شهروندان، این شهرستان حداقل به 2 بیمارستان دیگر نیاز دارد.

حمیدوند در پایان گفت: امیدواریم با تلاش‌ها و نگاه ویژه‌ای که دولت و استانداری البرز در حوزه بهداشت و درمان دارد، در آینده شاهد افزایش کمی و کیفی خدمات پزشکی و بیمارستانی به شهروندان کرج باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha