دانشمندان در آمریكا به روش نوینی برای تبدیل یك سلول معمولی پوست به سلول‌های بنیادی شبه جنینی با توانایی تولید مجموعه‌ای از سلول‌های قابل تبدیل به انواع مختلفی از بافت‌ها دست یافتند

به گزارش سلامت نیوز، تیم پژوهشی از بیمارستان كودكان بوستون با مدیریت دكتر جورج دالی اعلام کردند که برای اولین بار موفق شدند از سلول‌های عادی پوست انسان و بدون نیاز به استفاده از جنین، سلولهای بنیادی جنینی با قابلیت تبدیل به بافت‌های چندگانه به دست آورند.

نتایج این مطالعات در مجله نیچر به چاپ رسیده است.

این روش نوین که به تازگی از سوی دانشمندان آمریکایی و ژاپنی ارائه شده در استفاده از سلول‌های بنیادی شبیه به سلولهای بنیادی جنینی خود فرد برای درمان انواع بیماری‌ها مزیت قابل توجهی دارد.

در این روش پژوهشگران توانستند از سلول‌های بزرگسال پوست انسان به سلول‌های بنیادی دست پیدا كنند که نه تنها از آنها می‌توان برای ترمیم بافتهای از پوست دست استفاده كرد، بلکه در مورد سایر بافت‌های بدن نیز قابل استفاده هستند.

با این حال دكتر دالی و دستیاران وی هشدار دادند كه هنوز مسیری طولانی باید طی شود تا بتوان با موفقیت از روش درمان با سلول‌های بنیادی در زندگی واقعی بیماران استفاده كرد.

تاکنون برای به دست آوردن این نوع سلول‌های بنیادی نیاز به تولید جنین بود اما اکنون با این روش جدید دیگر نیازی به استفاده از جنین وجود نخواهد داشت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha