چهارشنبه ۵ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8866

گروهی از دانشمندان ایتالیایی با مطالعه تاثیرات پلی ساکاریدهای گوجه فرنگی در تحقیقات خود نشان دادند که این میوه خاصیت ضد التهابی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، میوه گوجه فرنگی محتوی ویتامین، پتاسیم، فسفر، بتا کاروتن و لیکوپن است. اکنون محققان دانشکده علوم فناوریهای زیستی دانشگاه فدریکوی دوم ناپل و شورای ملی تحقیقات ایتالیا که نتایج تحقیقات خود را در مجله Journal of Natural Products  منتشر کرده اند، اعلام کردند که این میوه بوته ای خاصیت ضد التهابی هم دارد.

این دانشمندان با مطالعه اثرات "پلی ساکاریدهای" پوست گوجه فرنگی روی یک خط سلولی ماکروفاژهایی که برای کسب یک پاسخ التهابی تحریک شده بودند، به این نتایج دست یافتند.

در این خصوص این دانشمندان اظهار داشتند: "تحقیقات ما نشان می دهد که این پلی ساکاریدها هم توانایی توقف بیان ژنی را دارند که آنزیم نیتروکسید سنتزی را رمزگذاری می کند و توسط فاکتور رونوشت NF-kB تنظیم می شود و هم یک نقش کلیدی در فرایند التهابی ایفا می کند."

به گفته این دانشمندان، این خاصیت ضد التهابی گوجه فرنگی می تواند در استفاده از پس مانده های صنعتی گوجه فرنگی در سنتز مواد صنعتی و بازگردندان این مواد به چرخه طبیعت به کمک بازمانده های این میوه کاربرد داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha