یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 88675

شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که پزشکان و متخصصان با مشکلات مربوط به سلامت خود چگونه کنار می آیند؟

پزشکان برای حفظ سلامتی خود چه می کنند ؟
سلامت نیوز : شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که پزشکان و متخصصان با مشکلات مربوط به سلامت خود چگونه کنار می آیند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ برای به دست آوردن جواب این سوال این مطلب را مطالعه کنید.

از دست ندادن حافظه: روز در میان غذای سبک بخورید. دکتر سندرین تیورت، سرپرست بخش سلامت ذهنی و اعصاب از کالج لندن می گوید: برای هوشیار نگه داشتن حافظه، باید تغییراتی در شیوه زندگی به وجود بیاوریم.نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، تولید نورون های بیشتر در بزرگسالی امری امکان پذیر است و رژیم غذایی تاثیر زیادی در آن دارد. نتایج بررسی ها نشان می دهد اگر فرد سالم کالری دریافتی خود را کاهش دهد و فاصله زمانی وعده های غذایی را بیشتر کند نورون های بیشتری تولید می  شود. مصرف روز در میان اسید چرب امگا۳ موجود در ماهی سالمون برای حافظه مفید است. ورزش نیز تاثیر چشمگیری بر عملکرد نورون ها دارد.

گرفتگی عضله پا: شست پا را بکشید.«سامی مارگو»، فیزیوتراپ برای رهایی از درد شدید گرفتگی عضله پا، شست پای خود را می کشد. اگر چه علت دقیق این گرفتگی مشخص نیست اما ممکن است با گردش خون ارتباط داشته باشد. از آن جا که پا در انتهای بدن قرار دارد، خون باید مسافت زیادی را طی کند و در نتیجه این قسمت از پا به گرفتگی عضلات مستعدتر است. «سامی مارگو»، شست پا را محکم به سمت خود به مدت ۱۵ثانیه می کشد. سپس برای اطمینان یافتن از اینکه درد برطرف شده است، وزن خود را روی یک پا منتقل می کند و تا وقتی که درد بهبود نیافته است این کار را ادامه می دهد.

نفخ: از مصرف کافئین بپرهیزید. نفخ که بیشتر خانم ها قبل یا هنگام قاعدگی دچار آن می شوند در دوران بارداری نیز افزایش می یابد. زیرا میزان هورمون پروژسترون نیز بالاتر است. یک متخصص زنان می گوید: با افزودن مصرف فیبر موجود در سبزیجات، روده ها به کار می افتد. در حالی که کافئین کم آبی و کندی روده ها را ایجاد می کند.

خرابی دندان: از ۲ مسواک استفاده کنید.دکتر ایدر که ۶ دندان پر شده دارد طی ۱۵سال اخیر به پر کردن دندان ها نیازی پیدا نکرده است. وی برای محافظت از دندان و لثه روزی یک بار از مسواک معمولی و بار دیگر از مسواک برقی استفاده می کند.

میخچه : از پوشیدن کفش با کف چرمی خودداری کنید:یک متخصص پا می گوید: چرم می تواند باعث سفت شدن پوست، درد و ایجاد میخچه در کف پا شود. بنابراین بهتر است از کفی نرم استفاده کنید. افرادی که دچار میخچه شده اند برای محافظت از پا نباید از دمپایی های لاانگشتی استفاده کنند.

کمردرد: زانوی خود را بغل کنید:یک جراح و ارتوپد از آمریکا می گوید، سالی حدود ۳ بار دچار دردکمر می شوم. علت آن نیز فرسودگی مفصل ها و دیسک ها با بالا رفتن سن است. برای تسکین درد، چند روز مسکن مصرف می کنم و تمرینات ساده یوگا انجام می دهم. روی زمین به پشت دراز می کشم، زانوها را در بغل می گیرم و از چپ به راست غلت می زنم تا کمرم خوب شود. یا اینکه روی شکم می خوابم و کمرم را خم می کنم. از تشک جنس فوم استفاده می کنم تا فشار دور آن را کم کند.

موهای شکسته: هر روز بشویید؛یک متخصص بازسازی مو از لندن می گوید: بیشتر مردم تصور می کنند که شست وشوی روزانه مو باعث ریزش مو خواهد شد اما واقعیت بر خلاف آن است . نشستن مو، وضعیت مو را بدتر می کند. دکتر فارجو ۴۹ ساله ادامه می دهد: در اواخر دهه ۲۰ دچار طاسی شدم و تمامی موهای خود را به جز پشت و کنار سر از دست دادم. برای حفظ باقی مانده موهایم هر روز آن را با شامپو و نرم کننده شست وشو می دهم و به آرامی با حوله خشک می کنم تا دچار شکستگی نشود.

سرماخوردگی: ورزش کنید؛ دکتر لانگ هرست، ایمونولوژیست از انگلستان سالی یک یا ۲ بار سرما می خورد. وی با اولین گرفتگی بینی به ورزش می پردازد. ورزش های آرام، گرفتگی بینی را کاهش می دهد. ورزش در باز کردن مجرای تنفسی بسیار موثر است؛ افزون بر این هورمون های آندروفین را نیز رها می کند که خستگی مربوط به سرماخوردگی را از بین می برد. اما اگر تب دارید که نشانه شیوع عفونت است بهتر است خود را با ورزش خسته نکنید تا سیستم ایمنی بتواند با ویروس مقابله کند. برای پیشگیری از سرماخوردگی پرتقال تازه میل کنید. این میوه حاوی ماده شیمیایی است که ویروس شایع سرماخوردگی را از بین می برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha