سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، امضای تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی و سازمان غذا و دارو را منجر به سبک سازی کارهای وزارت بهداشت در حوزه دارو دانست.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر اظهارداشت: بار وزارت بهداشت در حوزه های مختلف درمان، آموزش و پیشگیری، خیلی زیاد است و از همین رو نیاز دارد که کارهای این وزارتخانه سبک سازی شود.

وی با اشاره به صحبتهای وزیر بهداشت مبنی بر واگذاری برخی از وظایف و امور وزارت بهداشت به سازمان نظام پزشکی، افزود: با توجه به اینکه انجمنهای علمی و پزشکی زیر نظر سازمان نظام پزشکی هستند، این سازمان بهتر می تواند به امور دارویی رسیدگی کند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ادامه داد: سازمان نظام پزشکی، بیشتر با مشکلات آشناست و در مقایسه با وزارت بهداشت، از حجم کاری کمتری برخوردار است. بنابراین، بهتر و سریعتر می تواند به این قبیل امور رسیدگی کند.

خسرونیا با تاکید بر اینکه واگذاری برخی امور وزارت بهداشت به سازمان نظام پزشکی به نفع مردم است، گفت: البته به نظر نمی رسد این سازمان بتواند در موضوعاتی همچون جلوگیری و کنترل قاچاق دارو اقدامی انجام دهد، چون برخورد با قاچاق دارو نیازمند قدرت اجرایی است و نظام پزشکی، این قدرت را ندارد.

وی تصریح کرد: اما سازمان نظام پزشکی می تواند در مقوله هایی همچون تخلفات داروسازان و داروخانه ها، ورود کند و سریعتر به نتیجه برسد.

معاون نظام پزشکی تهران بزرگ افزود: اگر یک پزشک یا داروساز تخلف کنند، دادگاههای نظام پزشکی می‌توانند به این امور رسیدگی کرده و نتیجه را به اطلاع وزارت بهداشت برسانند. اما اگر یک غیرپزشک و غیرداروساز دچار تخلفات دارویی شوند، تنها می تواند گزارش آن را به وزارت بهداشت ارجاع دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha