سلامت نیوز : رییس انجمن قلب و عروق ایران با اشاره به برآورد ابتلای چهار تا هفت درصد جمعیت کشور به بیماری‌های قلب و عروق، میزان شیوع این بیماری‌ها در کشور را نگران‌ کننده خواند و بر ضرورت توجه به اقدامات پیشگیرانه و اصلاح الگوی زندگی از جمله افزایش تحرک، پرهیز از استعمال دخانیات، مصرف فست‌فودها، غذاهای سرخ کردنی و غذاهای چرب، شور و شیرین تاکید کرد.

دکتر فریدون نوحی در گفت‌و‌گو با ایسنا، خاطرنشان کرد: با مصرف کافی میوه و سبزیجات، پرهیز از مصرف روغن‌های با ترانس چرب بالا و استفاده از روغن‌هایی مانند روغن زیتون و در مجموع استفاده از غذاهای مدیترانه‌ای می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به این که سنین 50 تا 60 سال شایع‌ترین سنین بروز سکته‌های قلبی است و بروز این عارضه در افراد جوان تر اغلب به سابقه فامیلی این بیماری یا ابتلا به بیماری‌های دیگر برمی‌گردد، اظهار داشت: به دلیل تاثیر هورمون‌های زنانه، بیماری‌های قلبی معمولا در کمتر از مردان اتفاق می‌افتد، اما پس از 60 سالگی نرخ ابتلای بیماری‌های قلبی در زنان مانند مردان می‌شود.

رییس انجمن قلب و عروق ایران با ناگوار توصیف کردن میزان ابتلا به بیماری‌های عروقی و کرونر در کشور نسبتا به کشورهای پیشرفته، عمده دلایل این امر را تغذیه ناسالم، عدم تحرک کافی، مصرف سیگار و شیوع عوامل زمینه ساز بیماری‌های قلبی مثل فشار خون و چربی خون بالا و دیابت عنوان کرد.

دکتر نوحی با بیان اینکه فست‌فود‌ها بلایی هستند که به جان مردم ما افتاده است، اظهار داشت: تغذیه با نمک و روغن زیاد یکی از بزرگترین مشکلات فعلی ما است. روغن‌هایی که استفاده می‌کنیم از شرایط لازم برخوردار نیستند و همه اینها باعث شده تا بیماری‌های عروقی و کرونر در کشور ما زیاد باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha