سلامت نیوز : یک کارشناس تغذیه به افراد توصیه کرد که به منظور دستیابی به سلامت غذاهای سنتی را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

مریم شیرمستی در گفت وگو با (ایسنا) ، چرب‌ترشدن و پر کالری‌تر شدن غذاهای امروزی و در مقابل آن زندگی ماشینی و بی‌تحرکی ناشی از آن را اصلی‌ترین علل شیوع چاقی در جامعه دانست و گفت: به نظر می‌رسد بهترین راه برای مقابله با چاقی در چنین شرایطی تغییر الگوهای غذایی است.

این کارشناس تغذیه به افراد توصیه کرد که به منظور پیشگیری از چاقی از مصرف میان وعده‌هایی نظیر کیک، بیسکویت، آب میوه‌های صنعتی و ... خودداری کرده و در مقابل آن همانند سال‌های قبل میوه‌ها و سبزیجات تازه، لقمه‌های میان وعده‌ای، نوشیدنی‌های سنتی مثل دوغ و شربت‌های خانگی را در برنامه روزانه خود بگنجانند.

شیرمستی با اشاره به اینکه مصرف غذاهای آماده، فست فودها، ساندویچ‌های آماده و ... زمینه‌های چاقی افراد را بوجود می‌آورند، به افراد توصیه کرد حتی‌الامکان از مصرف اینگونه موادغذایی خودداری کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت گنجاندن حبوبات در رژیم غذایی به افراد توصیه کرد: برای دستیابی به سلامت هفته‌ای یک یا دو مرتبه آش‌ها را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

شیرمستی استفاده از غذاهای سنتی در کنار تحرک کافی را به منظور دستیابی به وضعیت بدنی مناسب مهم و اثرگذار ارزیابی کرد.

وی با اشاره به اینکه چاقی احتمال بروز بیماری و بخصوص سرطان را در افراد تشدید می کند، گفت: رژیم‌های غذایی پرچرب احتمال ابتلا به انواع مختلف سرطان‌ها بخصوص سرطان‌های دستگاه گوارش را افزایش داده و خون‌رسانی به بدن را با مشکل مواجه می‌کند.

شیرمستی افزود: چاقی و اضافه وزن زمینه‌های بروز مشکلات مفصلی نظیر ساییدگی مفاصل و آرتروز را تشدید می‌کند.

این کارشناس تغذیه ادامه‌داد: چاقی احتمال ابتلا به بیماری‌های نظیر کبدچرب، دیابت، فشار خون و ... را در افراد تشدید می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha