سلامت نیوز : رئیس سازمان انتقال خون گفت: وقتی دچار کمبود خون می‌شویم بیمارستان‌ها باید به ما کمک کنند و جراحی‌های غیرضروری را کاهش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علی‌اکبر پورفتح‌الله امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت روز پژوهش در جمع خبرنگاران گفت: تعرفه‌های انتقال خون در همه جای دنیا مبتنی بر خدمات انتقال خون است و در هیچ کشوری خون و فرآورده‌های خونی رایگان در اختیار قرار نمی‌گیرد و درعین حال توسط بیمه‌ها حمایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های انتقال خون روز به روز در حال افزایش است، افزود: طی چند سال اخیر هزینه تست و تجهیزات خونی بسیار بالا رفته است. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند از خون خود بیمار استفاده کرد و اگر این روش را نظام‌مند کنیم می‌توانیم وارد عرصه‌ها و فن‌آوری‌های نوین شویم.

پور فتح‌الله به این نکته اشاره کرد که اقتصاد انتقال خون در دراز مدت می‌تواند هزینه بیمه‌ها را هم کاهش دهد و گفت: قدم اول این است که در این زمینه فرهنگ‌سازی کرده و برای بیمه‌ها حساسیت ایجاد کنیم و در همین راستا در حال پیگیری با سازمان‌های بیمه‌گر هستیم.

وی درمورد کمبود خون در کشور گفت: کمبود فصلی خون با توجه به تغییرات آب و هوایی در هر فصل کاملاً طبیعی است اما در کلان کمبود خون نداریم ولی در عین حال وقتی دچار کمبود خون می‌شویم بیمارستانها هم باید به ما کمک کنند و جراحی‌ها انتخابی و غیر ضروری را در زمان کمبود خون کاهش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha