متاسفانه طرح کارانه پزشکان که باعث بروز اختلاف درآمدها شده است، نه مصوبه دولت و نه مصوبه مجلس شورای اسلامی را دارد و پرداخت از این محل، مبنای قانونی ندارد.

انتقاد از پرداخت غیرقانونی کارانه پزشکان/ اختلاف درآمد تا 200 برابر در نظام سلامت
سلامت نیوز : عضو شورای عالی نظام پرستاری، حذف طرح غیرقانونی کارانه پزشکان را خواسته جامعه پرستاری عنوان کرد و گفت: نظام پرداخت عادلانه بر اساس معیارهایی همچون مدرک، سختی کار، مهارت و... که منطبق با معیارهای روز دنیاست، باید جایگزین این طرح شود.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر اظهارداشت: متاسفانه ساختار حاکم بر وزارت بهداشت و سیاستهای حاکم بر این وزارتخانه ناکارآمد است و همین موضوع باعث شده تا نظام سلامت در ارائه خدمات به مردم و بیماران دچار مشکل شود.

وی با عنوان این مطلب که همه مشکلات وزارت بهداشت پول و بودجه نیست، از عملکرد این وزارتخانه در مدیریت منابع مالی و نیروی انسانی انتقاد کرد و افزود: تبعیض در وزارت بهداشت نسبت به سایر وزارتخانه ها، بیداد می کند. به طوریکه بیشترین ظلم به پرستاران می شود و جامعه پرستاری، بزرگترین قربانیان نظام سلامت هستند.

دبیرکل خانه پرستار، اختلاف پرداختها تا 200 برابر در نظام سلامت را یکی از پیامدهای تبعیض در وزارت بهداشت دانست و گفت: متاسفانه طرح کارانه پزشکان که باعث بروز این اختلاف درآمدها شده است، نه مصوبه دولت و نه مصوبه مجلس شورای اسلامی را دارد و پرداخت از این محل، مبنای قانونی ندارد.

شریفی مقدم با عنوان این مطلب که بیشترین هزینه های وزارت بهداشت صرف پرداخت طرح کارانه پزشکان می شود، ادامه داد: پرستاران خواستار حذف طرح کارانه هستند. زیرا، جامعه پرستاری که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را دارد و 7 سال از تصویب آن می گذرد، هنوز چشم انتظار اجرایی شدن آن است. اما طرح کارانه پزشکان که هیچ پشتوانه قانونی ندارد، اجرا می شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به هزینه هنگفتی که سالانه صرف پرداخت کارانه پزشکان می شود، از ضعف مدیریتی حاکم بر وزارت بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی و بیمارستانها انتقاد کرد و افزود: مدیریت ناکارآمد بر منابع مالی و نیروی انسانی در حوزه سلامت، باعث شده تا ارائه خدمات بهداشتی و درمان به مردم، در بدترین مسیر قرار بگیرد و خسارات زیادی را متوجه مردم و نظام سلامت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha