دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 88764
سلامت نیوز : بسیاری از خواص درمانی زردچوبه شناخته شده است؛ به تازگی نیز متخصصان طب گیاهی، مصرف زردچوبه را برای درمان فیبروز توصیه کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ این گیاه از خانواده زنجبیل است. به طور معمول ریشه آن را خشک و آسیاب و به غذاها اضافه می کنند. این گیاه جادویی برای درمان بیماری هایی مانند آرتریت، کلسترول بالا، آب مروارید، مشکلات کیسه صفرا، اختلال کبدی، بیماری قلبی، سینوزیت، هپاتیت، یرقان، کورک، گال، زخم و ... مفید است.

زردچوبه برای درمان فیبروز:

زردچوبه که قرن هاست در طب هندی و چینی کاربرد دارد، به تازگی در طب غرب نیز از آن استفاده می شود. پزشکان زردچوبه را برای درمان فیبروز به بیماران خود تجویز می کنند. فیبروز نوعی تومور خوش خیم است که داخل یا خارج از رحم قرار دارد. اندازه این تومور می تواند به اندازه نخود یا هندوانه باشد اما به طور معمول به اندازه یک پرتقال یا گریپ فروت رشد می کند. برای درمان فیبروز، پزشکان یک برنامه درمانی توصیه می کنند که شامل کاهش استروژن، حمایت ازعملکرد کبد و پاکسازی و تصفیه بدن به ویژه کبد است. برای کاهش استروژن، پزشکان یک برنامه غذایی غنی برای حمایت از کبد تجویز می کنند. عملکرد نامناسب کبد باعث می شود استروژن به مدت طولانی تری در سیستم بدن باقی بماند. این جا است که تأثیرگذاری زردچوبه اهمیت می یابد.

زردچوبه حاوی خواص سم زدایی است که از کبد در برابر عناصر مخرب متعدد محافظت می کند. زردچوبه کبد را نیز تحریک می کند، در نتیجه میزان استروژن کاهش می یابد و در برخی موارد رشد فیبروز را محدود می کند. البته خوب است بدانید مصرف بالای آن باعث ناراحتی معده می شود و به افرادی که از داروی رقیق کننده خون استفاده می کنند مصرف زردچوبه توصیه نمی شود؛ زیرا می تواند با دارو تداخل ایجاد کند. مصرف توصیه شده برای بزرگسالان برای مقابله با فیبروز، روزی یک کپسول ۴۴۵میلی گرمی یا یک قاشق مرباخوری عصاره آن روزی ۳بار است یا این که به ۲وعده غذایی در روز افزوده شود. (البته بهتر است برای مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha