سلامت نیوز : قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: زنگ خطر ورود نسل چهارم مواد مخدر به کشور زده شده است، این مواد مخدر از گروه روانگردان‌ها بوده و پایه گیاهی و دارویی دارد.

طاها طاهری در گفت‌وگو با فارس در مورد نسل چهارم مواد مخدر که طبق اعلام رسمی قرار است به کشور وارد شود، گفت: نسل چهارم مواد مخدر از گروه روانگردانهاست که ایجاد شادی و نشاط فراوان و کاذب می‌کند و پایه‌ گیاهی و دارویی دارد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به اینکه این ستاد برای مقابله با نسل چهارم مواد مخدر چه برنامه‌ای دارد، گفت: در حال حاضر در کشور گزارشی از وضعیت نسل چهارم مواد مخدر نداریم اما جهان زنگ خطر آن را به صدا در آورده و نسبت به شیوع و بروز آن ابراز نگرانی کرده است به همین دلیل ما نیز حساس شده‌ایم و قرار است پدافند نسبت به این مواد مخدر داشته باشیم.

طاهری در مورد وضعیت مواد روانگردان و پیش‌سازها گفت: متأسفانه مقوله پیش‌سازها در کشور مغفول مانده و دو سال است که به آن می‌پردازیم، این مغفول ماندن به دلیل وارد نشدن این مواد در سیاست‌گذاری‌هاست.

وی گفت: قرار است در سیاست‌های جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر حلقه‌ها و چالش‌های عمده ناتوانی در مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر را بررسی کنیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: مقوله مواد روانگردان و پیش‌سازها را تازه آغاز کرده‌ایم و چنانچه تحقیقاتی در این حوزه انجام شود آن را در چرخه رقابت و ارزشیابی قرار می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha