سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: مسئولان اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از توجیه مشکلات بپرهیزند و صریح و بی‌پرده مسائل را به گوش مسئولان برسانند، البته برخی، از رسانه‌ها برای فضاسازی به منظور سودجویی استفاده می‌کنند که باید مراقب آنها هم باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسن هاشمی در حاشیه اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته در جمع خبرنگاران گفت: صحبت‌هایی که من در این اجلاس داشتم توصیه به همکاران بود که مسیر اصلی را گم نکنند و مسیر اصلی همان توجه به سلامت است و مشکلات بسیار زیادی که در این حوزه وجود دارد و وظایفی که بر عهده ما است.

وزیر بهداشت همکاران باید از توجیه مشکلات پرهیز کنند و اطلاع رسانی خلاف واقع نیز نداشته باشند و حتماً بتوانند مشکل مردم را صریح و بی‌پرده به گوش مسئولان برسانند.

وزیر بهداشت به فضاهای فرعی (جوسازی‌های) خواسته و ناخواسته اشاره داشت و گفت: باید دقت داشت که تحت تاثیر این فضاها قرار نگرفت چرا که این فضاها توام با سودجویی افراد است.

هاشمی تصریح کرد: گاهی اوقات افرادی که طمع سیری ناپذیر دارند متوسل به فضاسازی می‌شوند و متأسفانه مسئولان دولتی در دام آنها می‌افتند و از مسیر اصلی خارج می‌شوند.

وزیر بهداشت وظایف وزارت بهداشت را از بهداشت، درمان تا غذا و دارو عنوان کرد و افزود: با توجه به گستردگی حوزه بهداشت، ما باید به هر خبری ولو خبرسازی توجه کنیم اما نباید تحت تاثیر و شتابزده عمل کنیم بلکه باید مطالعه کنیم و متوجه باشیم تا موارد مطرح شده ما را از هدف اصلی دور نکند.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر بیمه زوج‌های نابارور گفت: من هنوز فرصت نکردم این موضوع را ساماندهی کنم و می‌توان گفت این مسئله یک رقابت بود در اعلام خبر و اگر اجازه می‌دادند بیمه‌ها اعلام کنند مشکلی پیش نمی‌آمد.

هاشمی افزود: با توجه به رابطه خوبی که بین وزارت رفاه و وزارت بهداشت وجود دارد ان شاءالله در روزهای آینده این مسئله را نهایی می‌کنیم؛ البته بودجه و گرفتاری‌ها مانع شده اما فکر می‌کنم در 2-3 روز آینده بیمه زوج‌های نابارور اعلام شود.

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که در این مورد حق با بیمه‌ها بود، گفت: ما باید می‌گذاشتیم بیمه‌ها مسئله را مطرح می‌کردند البته درست است که مابه‌التفاوت قیمت دارو را وزارت بهداشت می‌دهد اما یکی از اشکالات آن است که بیمه‌ها می‌گویند باید بستری و هزینه بستری بیمار را نیز در نظر گرفت.

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد که این کار عملیاتی شود و با توجه به اینکه دولت آن را اعلام کرده تا سال آینده بتوانیم این برنامه را داشته باشیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر بیمه‌های خصوصی که بازنشستگان را سرردرگم کرده و تعداد دیگری از بیمه‌ها از جمله بیمه دی، گفت: متأسفانه بیمه‌ها زیر نظر ما نیستند و بنده در مورد بیمه دی شکایت همکاران عزیزمان را از بیمارستانها و کلینیک‌ها شاهد بوده‌ام و آن را به آقای شهیدی و دکتر طیب‌نیا منعکس کرده‌ام و آنها از طریق بیمه مرکزی باید پاسخ عملی بدهند تا مشکلات موجود حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha