دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 88797

سلامت نیوز : یک جراح و متخصص زنان با بیان اینکه استفاده از تصاویر سه بعدی نقطه ضعف‌های لاپاروسکوپی را از بین برده است، گفت: درمان کلیه بیماری‌های زنان درصورت داشتن تجهیزات و جراحان متبحر با لاپاروسکوپی قابل انجام است.

دکتر ابوالفضل مهدی زاده در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه لاپاراسکوپی به جراحی با شکم بسته گفته می‌شود، افزود: درمان بعضی از سرطان‌ها به طور کامل با استفاده از این روش انجام می‌شود. کلیه بیماری‌های زنان درصورت داشتن تجهیزات و جراحان متبحر با لاپاروسکوپی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه استفاده از تصاویر سه بعدی نقطه ضعف‌های لاپاروسکوپی را از بین برده است، افزود: با مانیتورهای سه بعدی می‌توانیم در جراحی‌های لاپاراسکوپی دقیق‌تر و آسانتر عمل کنیم.

مهدی زاده با اشاره به اینکه تصاویر سه بعدی با استفاده از رباط های داوینچی عوارض جراحی را در لاپاراسکوپی کاهش می‌دهد، افزود: با توجه به اینکه در ایران رباط داوینچی نداریم اما امیدواریم بیمارستان‌های کشور نیز با این دستگاه تجهیز شوند.

این جراح و متخصص زنان گفت: آندومتریوز یکی از بیماری‌های شایع در زنان است که باعث گرفتاری تخمدان‌ها و روده‌ها و مثانه شده، توسط لاپاروسکوپی قابل درمان است.

وی با تاکید یر طیف وسیع کاربردهای لاپاروسکوپی، افزود: برای جراحی بهتر ضایعات و تومورها و عیوب مادرزادی داخل رحم علاوه برهیسترکتومی از این روش نیز استفاده می‌شود.

مهدی زاده با بیان اینکه لاپاروسکوپی به علت راحتی که از نظر میزان بستری شدن برای بیمار دارد مورد استقبال واقع شده است، تصریح کرد: متخصصان زنان در خصوص جراحی لاپاروسکوپی آمادگی کامل را دارند، این روش درمانی روز به روز در حال پیشرفت است و درمان با استفاده از این روش کاملا بی‌خطر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha