وزیر بهداشت گفت: 12 پایگاه تخصصی دیده وری برای كنترل آنفلوانزای پرندگان در كشور فعال است

با فعالیت همه جانبه تاكنون كشور را از خطر بیماری آنفلوانزای پرندگان حفظ كرده‌ایم
به گزارش سلامت نیوز به نفل از فارس كامران باقری لنكرانی افزود: پایگاههای دیده وری آنفلوانزای پرندگان و خانه های بهداشت با همكاری سازمان دامپزشكی، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت كشور هر اقدامی را كه برای كنترل و جلوگیری از ورود بیماری آنفلوانزای پرندگان می‌شده انجام داده‌اند و با فعالیت گسترده در این زمینه تاكنون گزارش تائید شده‌ای از این بیماری در كشور نداشته ایم.
وی اضافه كرد: پایگاههای دیده وری همه موارد مرگ و میر پرندگان و طیور را رصد می‌كنند و هر مورد مشكوك بلافاصله آزمایش می‌شود.
وزیر بهداشت گفت: با وجود این اقدامات گسترده و موفقیت ایران در حفاظت كشور از این بیماری، نمی‌توان گفت كه كشور ما در معرض خطر این بیماری قرار ندارد زیرا از مجموع 10 كشوری كه این بیماری در آنها دیده شده است سه كشور، همسایه دیوار به دیوار ایران است و در برخی از همسایگان ما این بیماری در پرندگان صنعتی و بومی دیده شده است.
باقری لنكرانی افزود: تاكنون اقدامات انجام شده، كشور ما را در برابر این بیماری حفظ كرده است ولی باید این فعالیتها را با پیگیری و جدیت بیشتری ادامه دهیم.
وی گفت: همكاری با كشورهای همسایه برای كنترل این بیماری ادامه دارد و حتی یكی، دو ماه پیش جلسه‌ای با دعوت از نمایندگان كشورهای همسایه در مورد آنفلوانزای پرندگان در ارومیه داشتیم كه در آنجا نیز الگوی موفق ایران در كنترل این بیماری كه قبلا توسط سازمانهای بین المللی مطرح شده بود، معرفی شد.
وزیر بهداشت اضافه كرد: تاكنون هر اقدامی كه برای كنترل این بیماری می شده انجام داده‌ایم و حتی آمادگی لازم از نظر تامین فرآورده های دارویی و تجهیزات لازم برای مقابله با این بیماری در كشور فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha