سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 88808
سلامت نیوز : از هزاران سال پیش تا کنون، در آسیا و اروپا، از گیاه سنبل الطیب به عنوان دارویی آرامش بخش استفاده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ تعداد زیادی از افراد در اقصی نقاط جهان از این گیاه برای درمان دلشوره و بی خوابی استفاده می کنند.

دلیل مصرف سنبل الطیب

نتایج بررسی های دانشمندان نشان داده، با مصرف سنبل الطیب می توان به درمان بی خوابی کمک کرد. به نظر می رسد، کیفیت خواب افرادی که دم کرده این گیاه را می نوشند افزایش می یابد.

میزان مصرف سنبل الطیب

دوز استانداری برای مصرف سنبل الطیب وجود ندارد. برای درمان بی خوابی، دو ساعت پیش از این که به تخت خواب بروید، 400 تا 900 میلی گرم سنبل طیب را دم کرده و بنوشید.  

گیاه سنبل الطیب در مواد غذایی وجود دارد؟

غذایی با این گیاه تهیه نمی شود. با این وجود، برخی از تولید کنندگان مواد غذایی از این گیاه در محصولات شان استفاده می کنند.

خطرات مصرف سنبل الطیب

عوارض جانبی

مصرف گیاه سنبل الطیب عوارض جانبی ندارد. با این وجود، برخی از افراد پس از مصرف این گیاه خواب آلوده و خمار می شوند و از سردرد، افزایش ضربان قلب، ناراحتی معده و ... شکایت می کنند.

واکنش ها

پیش از مصرف مکمل این گیاه به همراه داروهای دیگر باید با پزشک مشورت کنید. مصرف مکمل سنبل الطیب همراه داروهای ضد افسردگی، آرام بخش، ضد تشنج و ... خطرناک است.

خطرات

افرادی که رانندگی می کنند نباید دم کرده و مکمل این گیاه را بنوشند یا مصرف کنند. مصرف بیش از اندازه مکمل این گیاه سبب بی خوابی می شود. افراد مبتلا به نارسایی کبد باید از مصرف این گیاه دارویی اجتناب کنند. پزشکان توصیه می کنند، کودکان، زنان باردار و شیرده باید از مصرف سنبل الطیب بپرهیزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha