رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی طی ماه جاری در مقطع لیسانس رشته پزشکی عمومی برای ثبت نام دانشجو می پذیرد و در بهمن ماه آزمون کتبی برگزار می کند.

به گزارش "ایسکانیوز" دکتر لاریجانی در نشست مطبوعاتی امروز در سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تعداد محدودی از ظرفیت پذیرش سالانه خود را به فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی سایر رشته ها اختصاص می دهد ، ابراز داشت: هدف از این نوع پذیرش جذب فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی سایر رشته ها با توانمندی های بالا در رشته پزشکی به منظور ارتقای سطح فارغ التحصیلان این رشته و افزایش انگیزش در فراگیران پزشکی است.
وی اظهار داشت: شرایط ورود به دوره پزشکی بدین گونه است که واجدین شرایط از تحصیل رایگان برخودار و حداکثر سن در زمان ثبت نام آزمون 25 سال تمام، معدل کل دیپلم بالاتر از 18 و معدل مقطع کارشناسی بالاتر از 16 و برخوردار از مدرک زبان انگلیسی TOEFL یا IELTS یا MCHE باشد.
وی تصریح کرد: دانشجویان نخبه و استعدادهای درخشان معاف از معدل کل دیپلم بالاتر از 18 و مقطع کارشناسی بالاتر از 16 هستند.
دکتر لاریجانی ضمن اشاره به آزمون ورودی که دارای دو مرحله کتبی و شفاهی است ، عنوان کرد: آزمون کتبی شامل سوالات چند گزینه ای است که از بین کسانی که حد نصاب قبولی را آوردند، دو برابر تعداد پذیرش از بالاترین نمرات برای ورود به مرحله مصاحبه پذیرفته می شوند.
دکتر لاریجانی با بیان اینکه 30 تا 50 نفر در نهایت در مقطع کارشناسی پذیرفته خواهند شد، افزود: مصاحبه حضوری بر اساس چک لیست بوده و توسط دو تیم آزمون گیرنده مستقل انجام می شود و میانگین این دو مصاحبه نمره نهایی مصاحبه حضوری را تشکیل می دهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرش نهایی آزمون را بر اساس فرمول 70 درصد مربوط به نتیجه آزمون کتبی و 30 درصد بر اساس میانگین نتایج دو مصاحبه حضوری و آزمون تعیین توانایی های فراشناختی و تفکر انتقادی بیان کرد.
دکتر لاریجانی شرط لازم برای قبولی را کسب حداقل تعیین شده توسط دانشکده بیان کرد و گفت: پذیرفته شدگان نهایی باید دروس بیوشیمی عملی، بافت شناسی عملی، دروس عملی و نظری آناتومی، فیزیولوژی عملی و نظری، انگل شناسی عملی، میکروب و ویروس شناسی عملی، ایمونولوژی، جنین شناسی، پاتولوژی و زبان تخصصی را گذرانده در آزمون جامع علوم پایه پزشکی شرکت کنند.
وی اظهار داشت: شرایط شرکت این افراد در آزمون جامع علوم پایه پزشکی همانند سایر دانشجویان پزشکی است.
وی با اعلام اینکه ثبت نام از همین امروز آغاز می شود بیان کرد: بعد از آزمون که در بهمن ماه برگزار خواهد شد شروع کلاس ها از اوایل اسفند ماه خواهد بود و زمان برگزاری آزمون در سایت دانشگاه اعلام می شود.
دکتر لاریجانی گفت: مجوز پذیرش دانشجو برای سه دوره پذیرفته شده و چنانچه استقبال مطلوبی به عمل آید این امکانات گسترده تر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha