سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: مأموریت اصلی ما در ۴ سال آینده این است که قطار بهداشت و درمان را از ریل فرسوده و نامطمئن به مسیر دیگری هدایت کنیم تا عقب‌افتادگی را جبران کند و سود و سهم واقعی نصیب مردم شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: برای من حضور در دانشگاهی که نام ایران را دارد باعث خوشحالی است این دانشگاه پس از دو سال بلاتکلیفی حیات دوباره پیدا کرد و آماده خدمت‌رسانی شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ایران چند سال پیش در طی تصمیم غیرمنتظره در دانشگاه تهران گنجانده شد در حالی که سابقه 40 ساله داشت و وزن سنگین ادغام و انحلال را به دوش کشید.

وزیر بهداشت گفت: اما بار دیگر باید ایرانی بودن و ماندن را تمرین کند و اگر چه مشکلاتی پدید آمد و دل اهالی این دانشگاه را آزرده کرد و در چشم به هم زدنی از دانشگاه خبری نبود و سبب اعتراض شما شد و کارشناسان آن را به تصمیم عجولانه نسبت دادند اما باید قبول کنیم این اتفاقات هر چند تلخ به خاطره تبدیل می‌شود.

هاشمی گفت: امروز باید از این مرحله عبور کنیم و نوبت ساختن ایران است و با حضور قدرتمند باید در فضای علمی کشور خود را نشان دهد چرا که اگر جو رقابتی در نظام آموزش پزشکی حاکم باشد می‌توان در این زمینه مؤثر عمل کرد.

وی گفت: انحصار در هیچ بُعدی مفید نیست و رقابت است که باعث پیشرفت می‌شود ما نیز به سهم خود تلاش کرده‌ایم تا این فرصت را فراهم کنیم و با اینکه انتزاع به همت شما و فداکاری رئیس جمهوری به نتیجه رسید اما بخش عمده راه بر عهده شما باقیمانده است.

وزیر بهداشت سرپرست جدید این دانشگاه مدیر اخلاقی، باسابقه و امین دانست و گفت: سابقه خوب مدیریتی وی سبب شد تا بار سنگینی را بر دوشش بسپاریم.

وی از دل این دانشگاه بیرون آمده و چشم‌های زیادی به همت او بسته شده است.

وی گفت: یقین دارم با مدیریت جدید که تلاش مجدانه می‌طلبد اوضاع به پیش رود و این در حالی است که ما در وزارت بهداشت درگیر کارهای متنوعی هستیم اما یک مأموریت اصلی برای نظام سلامت داریم که امیدواریم در این دولت اتفاق بیفتد.

هاشمی در مورد این مأموریت بزرگ گفت: عزم خود را جزم کرده‌ایم تا قطار بهداشت و درمان را از ریل فرسوده و نامطمئن به مسیر دیگری هدایت کنیم تا سود و سهم واقعی مردم حاصل شود از این طریق است که می‌توانیم عقب‌افتادگی‌ها را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: صداقت، راستی و درستی مهمترین مسئله برای موفقیت در مدیریت است چرا که مدیران به ظاهر موفقی داشته‌ایم اما به دلیل اینکه این مؤلفه‌ها را نداشته‌اند موفق نبودند. از قدیم گفته‌اند بار کج به منزل نمی‌رسد همچنان که در برخی بخش‌ها موفقیتی به بهداشت و درمان نرسید.

وزیر بهداشت افزود: امروز باید فقط به کار و ساختن فکر کرد و نباید به شایعه دامن بزنیم و دچار روزمرگی شویم و کاری نکنیم تا فرصت برای تضعیف دانشگاه‌ها ایجاد شود.

هاشمی گفت: تیم دانشگاه علوم پزشکی ایران را به شرطی هر چند به سختی انتخاب کردم که فرصت را برای جوانان فراهم کنند تا مدیران و رؤسای متعددی برای تصدی مسئولیت‌های بزرگ نه فقط در دانشگاه بلکه در وزارت بهداشت داشته باشیم.

وی گفت: اموال دانشگاه علوم پزشکی ایران که به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی منتقل شده باید به سرعت به این دانشگاه برگردانده شود، هماهنگی کامل بین دانشگاه‌ها وجود دارد در عین حال برای اطمینان از اینکه اجحافی نشود گروه سه نفره‌ای را برای نظارت بر مراحل انتزاع تشکیل داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha