سلامت نیوز : رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران باید در مجموعه سه دانشگاه بزرگ پایتخت باقی بماند چرا که با قدمت 40 ساله حیف بود که ادغام شود و این ادغام حالت تحرک و رقابت را از این دانشگاه‌ها می‌گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمد فرهادی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران قبل از انقلاب وجود نداشت و پس از انقلاب با ادغام چند مرکز پزشکی به عنوان مرکز پزشکی ایران شکل گرفت و از سال 66 به عنوان دانشگاه علوم پزشکی ایران فعالیت خود را جدی کرد.

وی ادامه داد: تنها دانشگاهی که برای نقل و انتقال دانشجو مشکلی نداشت این دانشگاه بود و قبل از ادغام از نظر رشد علمی به رتبه چهارم در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رسیده بود اما پس از ادغام به دلیل اینکه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران ارزیابی می‌شد رتبه‌اش نامشخص و پس از انتزاع اکنون در رتبه هفتم قرار گرفته است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در سالهای ادغام تمام مکتوبات، آثار و نتایج این دانشگاه به اسم دانشگاه تهران منعکس می‌شد در حالی که این دانشگاه محصول انقلاب بوده و با این ادغام تا حدی به عقب رانده شد.

فرهادی گفت: اشکالاتی نیز در جداسازی این دانشگاه مطرح شد اما با روی کار آمدن دولت جدید مصوبات لازم اخذ شد. این دانشگاه باید در مجموعه بزرگ تهران باقی بماند چرا که با قدمتی 40 ساله حیف بود که ادغام شود چرا که دانشگاه تهران نیز به قدر کافی بزرگ بود و حالت تحرک و رقابت با این ادغام از بین می‌رفت.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: دانشگاه‌ها باید در جهت حفظ حقوق مردم و در خدمت مردم کار کنند و دانشگاه های علوم پزشکی پایتخت می‌توانند امکانات را در کنار هم بگذارند و در جهت آموزش، تحقیقات، تولید و رشد آن با هم همکاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha