چهارشنبه ۵ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8882

آزمایشگاه ملی آنفولانزا به دلیل نیاز کشور به انجام تحقیقات وسیع در زمینه بیماری آنفولانزا در همه بخشها به زودی افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر باقر لاریجانی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: این آزمایشگاه با تجهیزات پیشرفته تکمیل شده و در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص اقدامات کشوری در زمینه آنفولانزا گفت: آنفولانزای پرندگان در کشورهای همسایه ایران دیده شده است و به همین منظور باید سطح مراقبت در کشور افزایش یابد.

وی اضافه کرد: تدابیر ویژه و گسترش مراقبتها از جمله فعالیت هایی است که باید برای مراقبت بیشتر انجام دهیم.

لاریجانی در پاسخ به گفته یکی از خبرنگاران مبنی بر وجود دو مورد فوت انسانی به دلیل ابتلا به آنفولانزا گفت: مورد قطعی از مورد انسانی دیده نشده است و من نیز در این زمینه اطلاعی ندارم. ضمن اینکه باید توجه داشت موارد مشکوک باید از یک مسیر پیچیده و دقیق مورد بررسی واقع شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین از آغاز به کار آزمایشگاه مرجع مواد دندانی در دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه خبر داد و گفت: آزمایشگاه مرجع مواد دندانی مسئولیت کنترل کیفی مواد دندانی تولید داخل و وارداتی از خارج از کشور را بر عهده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha