سلامت نیوز : دبیر انجمن آندوسکوپی با بیان اینکه ریتم‌های نامنظم قلب افراد را مستعد آمبولی‌های قلبی می‌کند، گفت: افراد مختلف باید قبل و پس از آندوسکوپی از نظر قلبی و کلیوی مورد ارزیابی قرار گیرند.

دکتر کیوان الچیان در گفت وگو با ایسنا ، اظهار داشت: بیمارانی که بدون داشتن گرفتاری دریچه قلبی دچار فیبریلاسیون دهلیزی می شوند به عنوان پیشگیری در آندوسکوپی دارای الگوی خاصی برای مصرف داروهای خوراکی ضد انعقاد هستند.

دبیر انجمن آندوسکوپی گفت: کسانی که کلونوسکوپی می شوند و نیازمند بیوپسی هستند و یا کسانی که استنت‌هایی در مجاری صفراوی و لوزالمعده آنها گذاشته می شوند یا کسانی که سونوگرافی‌های آندوسکوپی می‌شوند در معرض خطر کمتری هستند.

وی ادامه داد: ضروری است اگر میزان (GFR) این افراد بیشتر از 50 است، 24 ساعت قبل از انجام هر گونه مرحله درمانی مصرف داروی ضد انعقاد را قطع کنند و 6 تا 8 ساعت پس از آن مجدد شروع به مصرف داروی ضد انعقاد کنند.

الچیان در خصوص افرادی که در معرض خطر بیشتری هستند، یادآور شد: کسانی که پلی پوماتوز یا روده بزرگ آنها برداشته می‌شود یا قرار است با انجام عمل جراحی برداشته شود، کافی است بیوپسی سوزنی شوند.

وی تاکید کرد: افرادی که (GFR) بالای 50 دارند، باید 24 یا 48 ساعت قبل از هر گونه عملیات داروی ضد انعقاد قطع شود و بعد از 48 ساعت مجددا شروع به مصرف نمایند.

این متخصص داخلی در خصوص سایر افرادی که میزان (GFR) آن ها بیش از 30 یا کمتر است، افزود: باید مصرف دارو را از 72 ساعت قبل از انجام هر گونه درمان قطع کنند.

الچیان در توصیه به کسانی که (GFR) ، آنها کمتر از 30 یا بین 30 تا 50 است، ادامه داد: این افراد باید 5 روز قبل از انجام هرگونه عملیاتی داروی ضد انعقاد را قطع کنند و 48 ساعت بعد از انجام درمان مجددا دارو را مصرف کنند.

دبیر انجمن آندوسکوپی تاکید کرد: کسانی که داروهای خوراکی ضد انعقادی مصرف می‌کنند، جهت پیشگیری از هر گونه عارضه‌ای تمامی موارد را رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha