سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 88849

سلامت نیوز : پزشکان در یک مطالعه جدید تایید کردند که مصرف داروهای کاهش‌دهنده فشارخون، خطر مرگ زودرس را در بیماران کلیوی پیشرفته کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ گروهی از پزشکان تایوانی با مطالعه روی دو گروه از داروهای فشارخون شامل بازدارنده‌های آنزیم مبدل «آنژیوتانسین» و نیز «آنتاگونیست‌های گیرنده آنژیوتانسین 2» دریافتند که هر دوی این داروها پیشرفت بیماری مزمن کلیوی را در بیماران دیابتی و غیردیابتی به تاخیر می‌اندازد. همچنین به گفته این پزشکان مصرف این داروها نیاز بیماران کلیوی را به دیالیز شدن کاهش می‌دهد.

در این بررسی حدود 28 هزار و 500 فرد مبتلا به بیماری مزمن و پیشرفته کلیوی با فشارخون بالا و ثابت معاینه شدند. در این بررسی که مدت هفت ماه طول کشید حدود 71 درصد بیماران به وضعیت نیاز به دیالیز رسیدند و 20 درصد دیگر پیش از رسیدن به این شرایط جان خود را از دست دادند.

طبق مشاهدات این پزشکان، شرکت‌کنندگانی که از داروهای کاهش‌دهنده فشارخون شامل بازدارنده‌های ACE ‌و ARB مصرف کرده بودند، شش درصد کمتر به دیالیز نیاز پیدا کردند و به همین میزان نیز کمتر در معرض خطر مرگ زودرس بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha