هزینه درمان این کودکان 5 تا 6 میلیارد تومان خواهد بود ولی تاکنون هیچ بودجه ای برای درمان به وزارت بهداشت تعلق نگرفته اما قرار است دولت تا پایان امسال بودجه درمان آنان را تامین کند.

آغاز درمان کودکان شین آبادی از شنبه/ هر کودک 13 جراحی
سلامت نیوز : معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، از آغاز درمان کودکان آسیب دیده شین آبادی از روز شنبه 30 آذرماه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر محمود رضا محقق گفت: علت تاخیر درمان این کودکان عدم تامین منابع مالی آن بوده است ولی مقرر شد 13 نفر از این کودکان از روز شنبه در بیمارستان حضرت فاطمه دانشگاه علوم پزشکی ایران بستری و روند درمانی آنها آغاز شود.

وی افزود: پیش بینی می شود به دلیل عمیق بودن سوختگیهای این عزیزان روند درمانشان 5 الی 6 سال به طول بینجامد.

محقق با اعلام اینکه بودجه درمان این کودکان فعلاً به صورت علی الحساب از سوی معاونت درمان به دانشگاه علوم پزشکی ایران پرداخت خواهد شد، گفت: هزینه درمان این کودکان 5 تا 6 میلیارد تومان خواهد بود ولی تاکنون هیچ بودجه ای برای درمان به وزارت بهداشت تعلق نگرفته اما قرار است دولت تا پایان امسال بودجه درمان آنان را تامین کند.

وی افزود: شاید لازم باشد بر روی هر یک از این کودکان حدود 10 تا 13 عمل جراحی صورت گیرد.

محقق اظهار داشت: جلسه ای با مسئولان آموزش و پرورش در این خصوص داشته ایم و مقرر شده آنان مصوبه هزینه های درمان را از دولت بگیرند، فعلاً فقط گفتگو و تفاهم شفاهی با وزیر آموزش و پرورش در این خصوص داشته ایم.

وی گفت: پیشنهاد ما پرداخت سالانه 1.5 میلیارد تومان برای درمان این عزیزان بود که تنها 40 درصد از آن تصویب شده است.

محقق در پایان خاطرنشان کرد: جراحی ترمیمی در سوختگیهای شدید ممکن است چهره را دقیقا به نقطه اول برنگرداند البته این کودکان ترمیم مفاصل صورت هم نیاز دارند ولی در پایان مراحل درمان، وضعیت چهره این دانش آموزان بهبود قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha