سلامت نیوز : مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهور، هماهنگی در اطلاع‌رسانی و پرهیز از بزرگنمایی مشکلات یا موفقیت‌ها بویژه در حوزه سلامت را خواستار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمدرضا صادق در جمع مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، معاونت‌ها، موسسات و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اطلاع‌رسانی صحیح و بهنگام موجب جلوگیری از اعتراضات، روشن شدن حقایق و پیشگیری از سوءاستفاده‌ها می‌شود.

وی افزود: برقراری ارتباط دوسویه، یکی از وظایف اصلی روابط عمومی‌هاست که دولت تدبیر و امید نیز به این مهم توجه دارد. باید اقدامات و مسائل را با رعایت چارچوب‌های آن به مردم گفت ولی از بزرگنمایی مشکلات یا موفقیت‌ها پرهیز کرد.

مشاور رییس‌جمهور با بیان اینکه "هر خدمتی را که برای مردم انجام می‌شود، باید در حد خودش اطلاع‌رسانی کنید"، گفت: البته تبلیغ با بزرگنمایی تفاوت دارد. ما باید سنت‌ها و روش‌هایی را پایه‌ریزی کنیم که موجب ایجاد مشکلات نشود.

افزایش سن امید به زندگی نقطه قوت نظام سلامت

صادق در ادامه اظهار کرد: در طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی و پایان یافتن دوران دفاع مقدس، توجه کشور به مسائل بهداشتی نسبت به درمان بیشتر شده و این موجب افزایش سن امید به زندگی مردم شده است.

وی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی در زمینه بهداشت و آگاه کردن طبقات مختلف مردم در زمینه ارتقای سلامت نقش مؤثری دارند.

ضرورت ایجاد رشته جدید اطلاع‌رسانی سلامت

مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهور، ایجاد رشته‌های مرتبط و جدید را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایجاد رشته‌هایی از جمله اطلاع‌رسانی سلامت می‌تواند در تربیت خبرنگاران تخصصی حوزه سلامت مؤثر باشد.

وی یادآور شد: خبرنگارانی که در حوزه سلامت دارای اطلاعات و تحصیلات پزشکی هستند، در ارائه اطلاع‌رسانی و اخبار صحیح‌تر این حوزه موفق‌تر هستند.

صادق در پاسخ به اظهارات یکی از مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر تغییر مدیران روابط عمومی پس از تغییر روسای دانشگاه‌ها و نادیده گرفته شدن تجارب این مدیران، پیشنهاد داد که برای تغییر مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها با مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت هماهنگی صورت گیرد.

مشاور رییس‌جمهور در پایان، مدیران روابط عمومی‌های نظام سلامت را الگوی سایر بخش‌ها دانست و خطاب به آنها گفت: شما به دلیل اهمیت کارتان و همچنین تأثیری که بر جامعه دارید، باید الگوی سایر بخش‌ها باشید و در فعالیت‌ها، منافع مردم را بیش از گذشته مدنظر قرار دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha