سلامت نیوز : عمل آنژیوگرافی و اینترونشن در مردی 60ساله با سابقه سکته مغزی(CVA) در بیمارستان شفاء کرمان با موفقیت انجام شد.

فوق تخصص قلب کودکان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پرشکی کرمان در گفت و گو با (ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: انجام عمل اینترونشن ASD (سوراخ بین دهلیزی) در کودکان و بزرگسالان بیش از دو سال قبل در دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز شد.

دکتر" محمدمهدی باقری" افزود: انجام این عمل در افراد مسن و با سابقه نارسایی شدید قلبی و بیماری دیابت و فشارخون بالا برای اولین بار در کرمان انجام شده است.

وی گفت: بیمار مردی 60 ساله با مشکل سکته مغزی همراه با نارسایی شدید قلبی و اختلال در فعالیت‌های روزمره بود که پس از بررسی های تشخیصی، پزشکان متوجه شدند که سوراخ بزرگ بین دهلیزی در قلب وی وجود دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پرشکی کرمان ادامه داد: این سوراخ از بدو تولد به صورت مادرزادی در این بیمار بود که منجر به عارضه های متعدد شامل سکته مغزی و نارسایی قلبی می‌شد.

باقری خاطر‌نشان کرد: این بیمار روز بعد از انجام اینتروشن از بیمارستان مرخص شد و اکنون با گذشت چند ماه از این عمل، نارسایی قلبی وی بهبود یافته است.

‌عمل آنژیوگرافی و اینترونشن بستن سوراخ بین دهلیزی (ASD)‌ بوسیله چتر در بیمارستان شفاء کرمان توسط دکتر محمد مهدی باقری فوق تخصص قلب کودکان و با همکاری خانم دکتر معصومه کهنوجی متخصص قلب و فلوشیب اکو کاردیو‌گرافی انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیر ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    1 2
    با سلام.من دارای یک سوراخ بین دهلیزی به قطر 4 سانتیمتر و شانت 2.85میباشم ایا امکان بستن این سوراخ با انژیو وجود دارد.اگر ممکن است پاسخ را برایم ایمیل کنید با تشکر.