رئیس انجمن ام اس ایران گفت : تنها در حدود 30 درصد بیماران ام اس از داروهای وارداتی "اینترفرون" استفاده می کنند.

دکتر جمشید لطفی در گفتگو با مهر، وضعیت دسترسی این بیماران به داروهای اینترفرون را در حال حاضر نسبت به ابتدای سال، مطلوب اعلام کرد.

وی در ارتباط با میزان استقبال بیماران ام اس از داروی ایرانی "آوانکس" که مشابه خارجی "سینوکس" است افزود : به نظر می رسد تولید این دارو توانسته نیازهای بیماران را تامین کند و در حال حاضر نیز پزشکان و بیماران از این دارو استقبال می کنند.

رئیس انجمن ام اس ایران با اشاره به اینکه تنها 30 درصد بیماران ام اس از داروهای وارداتی اینترفرون استفاده می کنند، گفت: 70 درصد دیگر بیماران یا نیازی به دارو نداشته و یا اینکه در دسترسی به داروهای خود هیچ مشکلی ندارند.

لطفی در عین حال قیمت بالای داروهای اینترفرون را مورد اشاره قرار داد و افزود: نوع ایرانی داروی سینوکس به مراتب ارزان تر از نوع خارجی آن است.

وی تفاوت قیمت این دو نوع دارو را چیزی در حدود 100 هزار تومان اعلام کرد و گفت : آوانکس در حدود 30 هزار تومان قیمت دارد و قیمت سینوکس در حدود 130 هزار تومان است.

لطفی ادامه داد : قطعا اگر یارانه به داروهای بیماران ام اس تعلق نمی گرفت، مخارج درمان برای آنان سخت و دشوار می شد.

رئیس انجمن ام اس ایران با اشاره به اینکه در حدود 11 هزار بیمار ام اس عضو انجمن هستند، تصریح کرد: اغلب این افراد از کارت هوشمند برخوردارند و همین مسئله تا حدود زیادی مشکلات آنان در تامین دارو را برطرف کرده است.

لطفی اختصاص یارانه به داروهای بیماران ام اس را تنها مزیت برای این بیماران دانست و گفت: انجمن همچنان در انتظار قرار گرفتن بیماری ام اس در لیست بیماریهای خاص است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha