عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با هشدار نسبت به وضعیت نگران کننده بیماران خاص، از تأخیر در رسیدگی به طرح دو فوریتی حمایت از بیماران خاص در مجلس، انتقاد کرد.

تأخیردر رسیدگی به طرح دوفوریتی حمایت ازبیماران خاص/بیماران همچنان چشم انتظارحمایت

سلامت نیوز:‌عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با هشدار نسبت به وضعیت نگران کننده بیماران خاص، از تأخیر در رسیدگی به طرح دو فوریتی حمایت از بیماران خاص در مجلس، انتقاد کرد.

عباس صلاحی در گفت وگو با خانه ملت، ، تصریح کرد: طرح دوفوریتی بیماران خاص مدتی است که تقدیم هیأت رئیسه شده اما تاکنون برای طرح در صحن در مورد آن تصمیم گیری نشده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، در مورد مشکلات پیش روی بیماران خاص، افزود: این بیماران علاوه بر مشکلات بیماری و هزینه های سرسام آور تأمین اقلام دارویی، دارای مشکلاتی نظیر استخدام و نامتناسب بودن فعالیت شغلی با نوع بیماری شان نیز هستند.

صلاحی، ادامه داد: بیماران خاص به دلیل  نوع بیماری و محدودیت هایی که با آن مواجه هستند در هر فضای شغلی نمی توانند به فعالیت بپردازند و حرفه و کارشان باید متناسب با بیماری و محدودیت های حاصله از آن تعریف شود که بر همین اساس مجلس هر چه زودتر باید برای رسیدگی به طرح دو فوریتی حمایت از بیماران خاص اقدام کند.

وی، تصریح کرد: نبود تعریف جامع از بیماران خاص امروزه برخی از این بیماران را از دایره خدمات رسانی بیرون رانده و به دلیل این کمبود، آن ها به ناحق از خدماتی که باید به یک بیمار خاص ارایه شود، محروم می مانند که طرح دو فوریتی بیماران خاص در تلاش است این نقیصه را یکبار برای همیشه برطرف سازد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: تأمین هزینه های دارویی بیماران خاص یک مشکل جدی برای آنان محسوب می شود و در این میان اگر بیماری به دلیل نبود تعریف جامع از بیماری خاص مشمول اندک مزایای تعیین شده پزشکی و دارویی برای این بیماری نباشد چاره ای جز قطع درمان  و انتظار برای نهایی شدن بیماری خود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طرح دو فوریتی حمایت از بیماران خاص دارای دو ماده و یک تبصره است که در صورت حمایت نمایندگان می تواند کمک شایان توجهی به این بیماران کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha