نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس٬ با تأکید بر لزوم مبارزه همه جانبه در کشور برای مبارزه با شیوع پدیده اعتیاد٬ گفت: هم اکنون در کشور برخی از بانک‌ها چرخه مالی مافیای مواد مخدر را هدایت می‌کنند.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس٬ با تأکید بر لزوم مبارزه همه جانبه در کشور برای مبارزه با شیوع پدیده اعتیاد٬ گفت: هم اکنون در کشور برخی از بانک‌ها چرخه مالی مافیای مواد مخدر را هدایت می‌کنند.

فرج‌الله عارفی در گفت وگو با خانه ملت٬ افزود: در امر مبارزه با مواد مخدر باید همه دستگاه‌های مرتبط به‌شکل جهادی وارد عمل شوند.
 
نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی٬ تأکید کرد: هم اکنون مافیای مواد مخدر در برخی سیستم‌های بانکی کشور نفوذ کرده و این بانک‌ها با باز کردن حساب بانکی برای سرکردگان باندهای موادمخدر در قالب اسامی جعلی٬ چرخه مالی این بدنه فاسد را هدایت می‌کنند.
 
وی٬ تأکید کرد: هم‌اکنون طرحی در کمیسیون اجتماعی برای هم‌افزایی میان دستگاه‌های ذی ربط در مبارزه با مواد مخدر در دست تهیه است که در صورت نهایی شدن این طرح بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع خواهد شد.
 
عارفی٬ در تشریح بیشتر طرح هم‌افزایی میان دستگاه‌های دخیل در امر مبارزه با مواد مخدر٬ در کمیسیون اجتماعی مجلس٬ افزود: این طرح پیش از این به‌صورت پایلوت در یکی از شهرستان‌های جنوبی کشور به‌اجرا درآمده و در زمان اجرا توانسته است به‌میزان قابل توجهی از پدیده قاچاق و توزیع مواد مخدر را کاهش دهد.
 
وی٬ تصریح کرد: طرح یاد شده با ارایه راهکارهای عملی٬ عامل افزایش بهره‌وری دستگاه‌های اطلاعاتی در شناسایی شبکه‌های پیچیده قاچاق و توزیع مواد مخدر خواهد شد.
 
عارفی در تبیین بخشی از راهکارهای مبارزه با مواد مخدر٬ افزود: اگر توان دستگاه‌های انتظامی و اطلاعاتی کشور تنها معطوف به مبارزه با شبکه‌های خرد توزیع مواد مخدر شود ولی با شبکه‌های بزرگ و مدیریت اصلی  قاچاق مواد مخدر که منشأ آن در کشورنیست٬ مبارزه اساسی صورت نگیرد٬ نتیجه اقدامات ما چیزی جز هزینه‌کرد بدون ثمر نخواهد بود.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ بهترین راه پیشگیری از گرایش به مواد مخدر در جامعه را کاهش عرضه خواند و ادامه داد: منشأ مدیریت قاچاق مواد مخدر در کشور از خارج از مرزهای جمهوری اسلامی و در کشورهایی نظیر پاکستان٬ آمریکا و عربستان سعودی است.
 
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی٬  یادآور شد: جای امیدواری دارد با توجه همه مسئولان و نگاه همه‌جانبه به مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر٬ این بلای خانمان‌سوز هرچه زودتر از جامعه ایرانی رخت بربندد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha