عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: دولت عزمی برای حل مشکل دارو در کشور نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: دولت عزمی برای حل مشکل دارو در کشور نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

مسعود پزشکیان در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه حذف ارز مرجع از حوزه دارو، تصریح کرد:  به نظر می‌رسد دولت عزمی برای حل مشکل دارو که به صورت مستقیم اقشار آسیب‌پذیر را نشانه گرفته ، نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، افزود: این مسئله که در کشور برای اقلام دارویی که نیاز جدی افراد بیمار است، ارز مرجع در نظر گرفته نشود و در مقابل برای اجناس لوکسی نظیر ماشین‌های گرانقیمت ارز مرجع اختصاص داده شود، علامت سوال بزرگی را در اذهان ایجاد کرده است.

پزشکیان ادامه داد: در کشور و نقاط دور افتاده اقشار آسیب‌پذیری وجود دارند که حتی رنگ حقوق میلیونی را نیز ندیده‌اند اما حالا با عارضه جسمی باید میلیون‌ها تومان برای تأمین هزینه‌های دارویی و درمانی خود پرداخت کنند.

وی همچنین در مورد اظهار نظر مسئولان حوزه سلامت در مورد اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای جبران مابه التفاوت نرخ ارز مرجع و مبادله ای در حوزه دارو، افزود: این رقم با توجه به چندین برابر شدن رقم دارو به طور قطع نمی‌تواند مشکلی را از مردم حل کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: با توجه به دغدغه نمایندگان و تأکید رئیس مجلس درباره پیگیری ارز مرجع  در  زمینه دارو، قرار بر این شد تا کمیته‌ ویژه‌ای برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: باید در ماه‌های پایانی دولت همچنان منتظر بود تا شاید با تغییر دولت، سیاست‌های حوزه بهداشت و درمان نیز اصلاح شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha