عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با تأکید بر اینکه فعالیت دوباره دانشگاه ایران به‌عنوان یک مؤسسه نیاز به تأیید مجلس دارد، گفت:‌ در شرایط کنونی تفکیک این دو دانشگاه امری غیر قانونی است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با تأکید بر اینکه فعالیت دوباره دانشگاه ایران به‌عنوان یک مؤسسه نیاز به تأیید مجلس دارد، گفت:‌ در شرایط کنونی تفکیک این دو دانشگاه امری غیر قانونی است.

شهلا میرگلوی‌بیات در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از اقدامات اخیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در تفکیک دوباره دو دانشگاه ایران و تهران، گفت: در نشست‌های اخیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، مسئولان توجیه مناسب و قابل قبولی برای این اقدام ارائه نکردند.

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه به طور حتم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازه زمانی کنونی با مشکلات بسیار مهم‌تری روبه‌رو است، افزود: این وزارتخانه باید به جای تفکیک غیرکارشناسی دو دانشگاه علوم پزشکی، باید دنبال حل مشکلات حوزه سلامت باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه وزارت بهداشت و درمان در چند سال اخیر با مشکلات بسیاری مانند طرح پزشک خانواده، تأمین دارو به‌ویژه داروهای خاص، ارز دارویی، زیرمیزی‌ها و بدهی دانشگاه‌ها روبه‌رو است، اما به جای حل این مشکلات به‌دنبال اقدامات فرعی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه به‌طور حتم تفکیک دو دانشگاه تمام انرژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را می گیرد، تصریح کرد: شاید ادغام دو دانشگاه بزرگ از نخست کار درست و مناسبی نبوده است، اما این اقدام وزارتخانه کار را وخیم‌تر و مشکلات را دامن می‌زند.

میرگلوی‌بیات با تأکید بر اینکه فعالیت دوباره دانشگاه ایران به‌عنوان یک مؤسسه نیاز به تأیید مجلس دارد، گفت:‌ در شرایط کنونی تفکیک این دو دانشگاه امری غیر قانونی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه به‌طور حتم این کمیسیون موضوع تفکیک دو دانشگاه ایران و شهید بهشتی را دنبال می‌کند، گفت:‌ یکسری از اعضای کمیسیون هم‌اکنون در حال بررسی راه‌های قانونی برای متوقف کردن این اقدامات دولت است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha