در راستای همكاری صنعت و دانشگاه و نظر به اهمیت حمل ونقل جاده‌ای به عنوان یكی از زیرساخت‌های توسعه پایدار، تفاهم‌نامه همكاری مشترك بین دانشگاه علوم پزشكی تهران و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای منعقد ش

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دكتر فرید ابوالحسنی، معاون سلامت دانشگاه علوم پزشكی تهران با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اهمیت توسعه نیروی انسانی به عنوان مهمترین عامل تاثیرگذار در صنعت حمل و نقل و اهمیت و تاثیر آموزش در ارتقاء سطح سلامت رانندگان حرفه‌ای و تاثیر مستقیم آن در كاهش حوادث و سوانح جاده‌ای، تفاهم‌ نامه‌ای میان دانشگاه علوم پزشكی تهران با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور به منظور آموزش سلامت شغلی به رانندگان حرفه‌ای منعقد شد.

وی گفت: حوادث ترافیكی مهمترین عامل مرگ و میر در كشور است و از آنجایی که عمدتاً در این حوادث جوانان از بین می‌روند، صدمات جبران‌ناپذیری به كشور وارد می‌سازد. از این رو وزارت راهداری و حمل و نقل بین جاده‌ای، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشكی تهران مصمم به آموزش رانندگان به منظور حفظ سلامت آنها و دیگر افراد جامعه است.

دکتر ابوالحسنی افزود: حوادث جاده‌ای به لحاظ تعداد، بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی دومین عامل مرگ و میر در كشور است، اما به لحاظ عمر از دست رفته نخستین عامل مرگ و میر محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha