سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 88921

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با بیان اینکه تجهیزات پزشکی به طور مستقیم با جان افراد سر وکار دارد لذا باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.،تاکید کرد:متأسفانه بخش عمده‌ای از واردات این تجهیزات به‌صورت غیرقانونی و غیرکارشناسی وارد می‌شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با اعلام اینکه کشور هم‌اکنون در حوزه تجهیزات پزشکی در وضعیت بحرانی قرار دارد٬ گفت: دولت باید با اتخاذ تدابیر هوشمندانه از واردات اقلام ضروری از سوی دلال‌ها جلوگیری و خود این کار را در دست گیرد.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با تاکید بر افزایش چندین برابری قیمت تجهیزات پزشکی، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود ۳۰ درصد از تجهیزات پزشکی در داخل تولید و حدود ۷۰ درصد از کشورهای خارجی وارد می‌شود٬ بنابراین از آنجایی که تجهیزات پزشکی به طور مستقیم با جان افراد سر وکار دارد باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هم‌اکنون بیمارستان‌ها به‌علت افزایش نرخ تورم و افزایش قیمت‌ تجهیزات پزشکی با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند، گفت: باید شرکت‌های سازنده تجهیزات کشور تولیدات خود را افزایش داده و تولید محصولات با کیفیت را در دستور کار خود قرار دهند تا دیگر نیازی به واردات تجهیزات بی کیفیت به بازار داخلی کشور نباشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه کشور هم‌اکنون در حوزه تجهیزات پزشکی در وضعیت بحرانی قرار دارد٬ تصریح کرد: دولت باید با اتخاذ تدابیر هوشمندانه از واردات اقلام ضروری از سوی دلال‌ها جلوگیری و خود این کار را در دست گیرد.

قربانی ریشه مشکلات بیمارستان‌ها در خرید تجهیزات و داروها را بی ثباتی حوزه ارز خواند و گفت: تا زمانی که وضعیت بازار ارز ثبات پیدا نکند شرکت‌های وارداتی حاضر به واردات و فروش داروها نیستند.

وی بر لزوم افزایش کنترل بر میزان واردات تجهیزات پزشکی تأکید کرد و افزود: متأسفانه بخش عمده‌ای از واردات این تجهیزات به‌صورت غیرقانونی و غیرکارشناسی وارد می‌شود٬ از این‌رو سازمان‌های متولی به‌ویژه وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی باید تلاش خود در کنترل واردات این محصولات دوچندان کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ شورای اسلامی، با بیان اینکه شکوفایی در حوزه تولید داخل و کاهش واردات تنها با برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبارات مناسب محقق می‌شود٬ یادآور شد: مسئولان اجرایی باید بیش از پیش در حوزه حمایت از تولید داخل تلاش کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha