نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با اعلام اینکه به‌طورحتم با ادامه روند کنونی حوزه درمان، استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی کلید می‌خورد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده موضوع استیضاح وزیر بهداشت در هفته آینده نهایی می‌شود.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با اعلام اینکه به‌طورحتم با ادامه روند کنونی حوزه درمان، استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی کلید می‌خورد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده موضوع استیضاح وزیر بهداشت در هفته آینده نهایی می‌شود.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از وضعیت کنونی حوزه بهداشت و درمان کشور، تصریح کرد: متأسفانه هم‌اکنون شرایط دارو و تجهیزات پزشکی در کشور بسیار بحرانی است، که این موضوع را می‌توان در کمبود داروهای خاص و آشفتگی بیمارستان‌ها مشاهده کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در مورد تأمین و ذخیره‌سازی دارو بسیار ضعیف عمل کرده است، گفت: این موضوع موجب شده است که هم‌اکنون کشور با بحران کمبود دارو روبه‌رو شود.

وی درباره انتقادات مطرح شده از سوی نمایندگان درباره عملکرد ضعیف وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، توضیح داد: نمایندگان اعلام می‌کنند که مسئولان این وزارتخانه می‌توانستند با پیش بینی وضعیت‌ آتی حوزه سلامت از بروز بحران کنونی جلوگیری کنند، اما متأسفانه این موضوع صورت نگرفت.

این نماینده مجلس نهم، با یادآوری وضعیت بحرانی بیمارستان‌ها در تهیه و خرید تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، گفت: متأسفانه بیشتر مراکز بهداشتی و درمانی به‌علت افزایش چند برابری هزینه در حال ورشکستگی قرار دارند.

تأمینی‌لیچایی با اعلام اینکه به‌طورحتم با ادامه روند کنونی حوزه درمان، استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی کلید می‌خورد، یادآور شد: این موضوع در چند هفته اخیر به یکی از موضوعات مورد بحث بین نمایندگان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: قطعا اگر برنامه‌ریزی در وزارت بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی وجود داشت در شرایط کنونی ارز را برای واردات لوازم آرایشی اختصاص نمی‌داد بلکه این اعتبار را برای حل مشکلات حوزه دارو هزینه می‌کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مقصران وضعیت کنونی حوزه دارو و بهداشت باید با تشخیص نمایندگان تعیین شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصمیم‌گیری درباره استیضاح وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی هفته آینده نهایی می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha