عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید درباره وضعیت ارز واردات دارو به مجلس جوابگو باشد، گفت: به‌طور حتم هزینه کرد اعتبارات حوزه بهداشت در جاهای دیگر خلاف قانون است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید درباره وضعیت ارز واردات دارو به مجلس جوابگو باشد، گفت: به‌طور حتم هزینه کرد اعتبارات حوزه بهداشت در جاهای دیگر خلاف قانون است.

 مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از اظهارات وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی مبنی ‌بر نامعلوم بودن وضعیت ارز مرجع واردات دارو، تصریح کرد: وقتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت کنونی اعتبار حوزه بهداشت اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، موضوع تأسف‌بار است.

نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه براساس قانون متولی اصلی مدیریت ارز دارو در حوزه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی است، گفت: حال این وزارتخانه چگونه از نحوه اختصاص ارز واردات دارو  اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در اظهارات خود می‌توانست بگوید که دولت تاکنون ارز دارو را اختصاص نداده است، اما اینکه ارز را اختصاص داده‌اند ولی ما از مکان اختصاص آن بی‌اطلاع هستیم بسیار تعجب‌آور است.

 دولت درباره اختصاص ارز واردات دارو شفاف‌سازی کند

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش ‌پزشکی باید درباره اختصاص ارز دارو به مجلس جوابگو باشد، افزود: مشکل این است که ما پایبندی به قانون را در ساختار دولت مخدوش می‌بینیم که ضرورت دارد دولت درباره اختصاص ارز واردات دارو شفاف‌سازی کند.

وی ادامه داد: به‌طور حتم اگر دولت اراده کند می‌تواند هر مقدار ارز را به بخش دارو اختصاص دهد، اما مشکل در حوزه کمبود اعتبار نیست بلکه متأسفانه دولت هیچ اعتنایی به حوزه سلامت ندارد و اولویت‌های اعتباری خود را در بخش‌های دیگر می‌بیند.

پزشکیان با بیان اینکه یکی از محورهای سؤال‌ از رئیس‌جمهور بی‌توجهی به موضوع سلامت و اختصاص  ندادن اعتبار است، افزود: در شرایطی که سازمان غذا و دارو ادعای واردات دارو با ارز مرجع را مطرح می‌کند، برخی دیگر از اختصاص ارز دارو اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، در چنین شرایطی این سوال پیش می‌آید که چرا مسئولان دولتی در وزارت بهداشت به تناقض در گفتار دچار شدند، اگر اظهارات سازمان غذا و دارو درست است چرا وزیر بهداشت از کمبود ارز دارو سخن می‌گوید.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از عملکرد دولت درباره بی‌توجهی به اختصاص ارز دارو، یادآور شد: متأسفانه دولت هم‌اکنون می‌تواند برای واردات ماشین‌ها لوکس از ارز مرجع استفاده کند ولی نمی‌تواند برای زندگی انسان‌ها ارز اختصاص دهد، که این نشان‌دهنده سوء مدیریت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه هزینه کرد اعتبار وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در جاهای دیگر خلاف قانون است، گفت: به‌طور حتم مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha