عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، خواستار جلوگیری از برگزاری اردوهای اجباری شد و اعلام کرد: پاسکاری مسئولیت‌ها به دوش یکدیگر جرم بزرگی است و وزرات آموزش و پرورش باید پاسخگوی سانحه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان بروجن باشد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، خواستار جلوگیری برگزاری اردوهای اجباری شد و اعلام کرد: پاسکاری مسئولیت‌ها به دوش یکدیگر جرم بزرگی است و وزرات آموزش و پرورش باید پاسخگوی سانحه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان بروجن باشد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت، با ابراز تاسف از بروز حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان دبیرستان بروجن اظهار داشت: این سانحه اتفاق سختی بود که همه جامعه ایران را اندوهگین ساخت ومنجر به کشته شدن ۲۶ تن از دختران دبیرستان پاسداران بروجن شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجباری بودن این اردو برای دانش‌آموزان ادامه داد: متاسفانه آن چیزی که باعث تعجب شده، گذراندن درس آمادگی دفاعی و بازدید اجباری از اماکن راهیان نور است که چنین حوادثی را برای کشور رقم زد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه نباید در این شرایط سخت اقتصادی والدین و دانش‌آموزان را مجبور به عظیمت و بازدید از اردوهای مختلف کرد افزود: به طور حتم این اقدامات اجباری، خسارت‌های مالی و جانی جبران‌ناپذیری را برای آموزش و پرورش به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بدیهی است در این میان، انگشت اشاره به سمت آموزش و پرورش نشانه می‌رود و این‌گونه حوادث زنگ خطری تاسف بار برای این وزارتخانه به حساب می‌آید.

کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش فردا باید در صحن علنی مجلس پاسخگوی سانحه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان بروجن باشد، متذکر شد: سوالات و ابهامات زیادی پیرامون این حادثه به وجود آمده که وزارت آموزش و پرورش موظف است به تمام آنها پاسخ دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی دوری از کارهای تبلیغاتی و حاشیه‌ای را از جمله وظایف آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: اگر وزارت آموزش و پرورش از هرگونه شعار و حاشیه، دوری کند دیگر کمتر این‌گونه اتفاقات را شاهد هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با انتقاد از پاسکاری برخی مسئولان آموزشی در سلب مسئولیت‌ها گفت: به نظر می‌رسد همین رفع تکلیف‌ها نوعی جرم است و اعزام اجباری به اردوهای مختلف از خطاهای بارز وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha