نخستین كارگاه آموزش سلامت شغلی رانندگان حرفه‌ای به همت دانشگاه علوم پزشكی تهران با همكاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور در بیمارستان بهارلو برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر خسرو صادق نیت، رئیس بیمارستان بهارلو گفت: با توجه به این كه رانندگان بیش از 400 هزار نفر از جامعه شغلی كشور را تشكیل می‌دهند و رانندگی جزء مشاغلی است كه می‌تواند عوارض زیادی برای افراد جامعه ایجاد نماید، از این رو توجه به این گروه شغلی و آموزش آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی، هدف دانشگاه علوم پزشكی تهران از برگزاری این دوره‌های آموزشی را كمك به حفظ سلامت رانندگان قبل از ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل كمردرد و عوارض قلبی عنوان کرد و افزود: كنترل و پیشگیری از بیماری‌هایی كه موجب اختلال در عملكرد و فعالیت‌های رانندگان شده و احتمال بروز حوادث و تصادفات را افزایش می‌دهد، از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه بوده است.

دكتر صادق نیت با اشاره به این كه عوامل انسانی مهمترین عامل بروز خطرات در رانندگی شناخته شده‌اند، گفت: با آموزش رانندگان و كمك به حفظ سلامت آنها می توان از بروز برخی مخاطرات پیشگیری کرد و نقش مهمی در پیشگیری سوانح و حوادث ایفا نمود.

وی، جامعه رانندگان را نخستین گروهی دانست كه می‌توانند از این كارگاه بهره‌مند شوند و افزود: اجرای این برنامه در وهله نخست به نفع رانندگان و در مرحله بعدی در راستای حفظ سلامت افراد جامعه است.

دكتر صادق نیت در پایان گفت: این برنامه در ابتدا برای رانندگان برون شهری برنامه‌ریزی شده بود اما استقبالی كه از این دوره صورت گرفته، آموزش رانندگان حرفه‌ای درون شهری نیز مدنظر قرار خواهد گرفت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha