رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اختصاص نیافتن ارز دولتی برای تامین داروهای بیماران سرطانی، صعب‌العلاج و همچنین تجهیزات پزشکی گفت: میلیاردها دلار برای خرید وسایل بازی و ماشین‌های خارجی لوکس هزینه می‌شود اما نظارت جدی برای تامین داروها انجام نمی‌گردد.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اختصاص نیافتن ارز دولتی برای تامین داروهای بیماران سرطانی، صعب‌العلاج و همچنین تجهیزات پزشکی گفت: میلیاردها دلار برای خرید وسایل بازی و ماشین‌های خارجی لوکس هزینه می‌شود اما نظارت جدی برای تامین داروها انجام نمی‌گردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، حسینعلی شهریاری با استناد به اصل 67 قانون اساسی و ماده 23 آیین‌نامه‌ی داخلی در اخطار و تذکری در مورد پایبندی به حفظ حقوق ملت گفت: در حال حاضر متاسفانه در زمینه‌ی بهداشت و درمان بخصوص تامین داروهای خارجی برای بیماری‌های سرطانی و صعب‌العلاج و همچنین تولید دارو مشکلات بسیار زیادی داریم.

وی افزود: متاسفانه در چند ماه گذشته ارز قابل توجهی در این رابطه اختصاص داده نشده است، این در حالی است که برای چوب بستنی، خرید وسایل بازی و ماشین‌های خارجی گران‌قیمت میلیاردها دلار پول خرج شده است اما برای دارو و تجهیزات پزشکی مشکلات جدی داریم، به طوری که هزینه‌های مردم بسیار بالا رفته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: تلاطم بازار موجود جامعه را دو قطبی کرده است، به طوری که در یک طرف قشر پولدار و طرف دیگر فقرا قرار دارند که حتی کارمندان نیز جزء فقرا شده‌اند؛ اگر به طور جدی به این وضعیت پرداخته نشود و رسیدگی نگردد شرایط بسیار ناامید کننده خواهد بود.

شهریاری خاطر نشان کرد: رئیس جمهور قول‌های مختلفی در مورد اجرای پزشک خانواده در طول دو سال دادند که بعد از دو سال حتی یک ریال پول اختصاص ندادند.

وی افزود: اگر بیماران سرطانی بمیرند چه کسانی باید جوابگو باشد، آقای لاریجانی شما بگویید که ما در مقابل تماسهای مردم که به ما می‌گویند که شما به عنوان نماینده‌ی ملت نمی‌توانید مشکلات را رفع نمایید چه جوابی بدهیم؛ اینکه دست روی دست گذاشتیم و هیچ کاری نمی‌کنیم روز به روز مشکلات مردم بیشتر می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: دارو جزء اقلام اولویت‌دار برای اختصاص ارز است که باید اجرای آن مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: دارو جزء نیازهای اساسی در نظر گرفته شده که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، مجلس نیز در این رابطه پیگیریهای لازم را انجام خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha