رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در گرو اختصاص اعتبارات است، گفت: به طور حتم اجرای این طرح یکی از آرزوهای بزرگ مسئولان سلامت کشور از دیرباز بوده است، اکنون اختصاص ندادن اعتبارات آینده تاریکی را برای حوزه سلامت کشور ایجاد می‌کند.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در گرو اختصاص اعتبارات است، گفت: به طور حتم اجرای این طرح یکی از آرزوهای بزرگ مسئولان سلامت کشور از دیرباز بوده است، اکنون اختصاص ندادن اعتبارات آینده تاریکی را برای حوزه سلامت کشور ایجاد می‌کند.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از نبود اعتبارات لازم برای اجرای طرح بزرگ پزشک خانواده در کشور از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی این وزارتخانه قرار است‌ که این طرح به‌طور کامل در چهار استان و سپس در کل کشور اجرا شود، از این‌رو اگر منابع مالی به موقع اختصاص داده نشود به‌طور حتم این طرح در اجرا دچار مشکل خواهد شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در گرو اختصاص اعتبارات است، بیان کرد: به طور حتم اجرای این طرح جزء یکی از آرزوهای بزرگ مسئولان سلامت کشور از دیرباز بوده است، حال اختصاص ندادن اعتبارات آینده تاریکی را برای حوزه سلامت کشور رقم می‌زند.

وی با اشاره به توقف چند هفته‌ای طرح پزشک خانواده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، افزود: هم‌اکنون این طرح متوقف شده و قرار است بعد از بررسی و پیدا کردن نقاط قوت و ضعف در کل کشور اجرا شود.

این نماینده مجلس نهم، با اعلام اینکه شاید امکان توقف طولانی مدت طرح پزشک خانواده وجود داشته باشد، یادآور شد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد به طور حتم  تنها علت اصلی آن نبود اعتبارات و منابع مالی است.

شهریاری با انتقاد از بی‌توجهی وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی در اختصاص اعتبارات طرح پزشک خانواده، اعلام کرد: متأسفانه این وزارتخانه منابع طرح پزشک خانواده را تأمین نکرد؛ در حالی است در این زمینه موافقتنامه‌های متعددی امضا شد و مقدمات کار صورت نیز صورت گرفت؛ اما متأسفانه شاهد هستیم که بودجه‌ها بلوکه می‌شوند و مشکل اساسی نیز همین جا شروع شد و ادامه یافت.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر لزوم اختصاص اعتبارات طرح پزشک خانواده تأکید کرد و افزود: به‌طور حتم تحقق عدالت در سلامت در گرو اجرای این طرح پزشک خانواده قرار دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha