عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه معضل دستفروشی با شعار دادن مسئولان حل نمی‌شود، گفت: متاسفانه برخی از بانوان به دلیل فشارهای اقتصادی و رشد هرروزه نرخ تورم، برای کسب درآمد به دستفروشی در خیابان‌ها و معابر عمومی روی آورده‌اند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه معضل دستفروشی با شعار دادن مسئولان حل نمی‌شود، گفت: متاسفانه برخی از بانوان به دلیل فشارهای اقتصادی و رشد هرروزه نرخ تورم، برای کسب درآمد به دستفروشی در خیابان‌ها و معابر عمومی روی آورده‌اند.

محسن علیمردانی در گفت‌وگو با خانه ملت، اظهار داشت: تا زمانی که نگاه‌ها به معضلات اجتماعی، پیشگیرانه نباشد پدیده‌هایی مانند دستفروشی و تکدی‌گری روز به روز بیشتر در جامعه بروز می‌کند و حتی بانوان خانه دار نیز وارد آمار این معضلات شده‌اند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی پدیده دستفروشی را مشکلی برای جامعه ارزیابی و تصریح کرد: اگر مسئولان فکری و عملکردی اساسی برای رفع مشکلات اقتصادی نداشته باشتد کنترل آن روز به روز سخت‌تر شده و تبعات نامطلوب‌تری را برای جامعه و کشور ایجاد می‌کند.

وی در ادامه افزود: در شرایط فعلی کسب درآمد برای سرپرستان خانوارها دشوار شده است و به همین دلیل برخی از بانوان خانه‌دار برای کسب درآمد و کمک به اقتصاد خانواده‌ها به دستفروشی در خیابان‌ها و اماکن عمومی مانند مترو رو آورده‌اند.

علیمردانی با اشاره به اینکه گرانی‌های لجام گسیخته زندگی برخی از خانواده‌ها را مختل کرده است، تاکید کرد: یکی از علت‌های تولد و رشد مشاغل کاذب در جامعه تورم شدید موجود در کشوراست که متاسفانه هر روز با شدت بیشتری نمود پیدا می‌کند.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه ساماندهی و سازماندهی دستفروشان با حرف زدن و شعار دادن راه به جایی نمی‌برد، یادآور شد: دولت و شهرداری برای ساماندهی و سازماندهی دستفروشان باید کارگروهی تخصصی را تشکیل دهند که ضمن بررسی دقیق و ریشه‌یابی این مشکل، راهکارهای عملیاتی برای حل آن بیابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پدیده دستفروشی آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و فرهنگی را در دل خود جای داده است، گفت: ورود بانوان به عرصه دستفروشی می‌تواند آسیب‌های بیشتری را متوجه بنیان خانواده و جامعه کند؛ از همین رو مسئولان باید با نگاه عمیق‌تری به این موضوع بنگرند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha