دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه واکسیناسیون روانی در کشور ما ضعیف است،گفت:افزایش اختلالات روحی و روانی یک هشدار جدی برای جامعه قلمداد می‌شود زیرا هرچقدر این اختلالات افزایش یابد، سلامت روانی جامعه به مخاطره می‌افتد.

سلامت نیوز:دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه واکسیناسیون روانی در کشور ما ضعیف است،گفت:افزایش اختلالات روحی و روانی یک هشدار جدی برای جامعه قلمداد می‌شود زیرا هرچقدر این اختلالات افزایش یابد، سلامت روانی جامعه به مخاطره می‌افتد.

عباس قائیدرحمت در گفت‌وگو با خانه ملت، اظهار داشت: اختلالات روانی تابعی از مجموعه مشکلاتی محسوب می‌شود که یک فرد با آن درگیر است و این اختلالات با مشکلات خانوادگی، اقتصادی و اجتماعی ارتباطی تنگاتنگ دارد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش مشکلات در جامعه موجب رشد اختلالات روحی و روانی می شود، تصریح کرد: به عنوان مثال اگر در جامعه‌ای مشکلات اقتصادی یا سیاسی به وجود آید و مردم آمادگی مواجه شدن با آن را نداشته باشند و نتوانند خود را با این مشکلات و فشارها تطبیق دهند، مشکلات روانی در جامعه تشدید خواهد شد.

وی بستر و ریشه مشکلات و اختلالات روحی و روانی را اضطراب دانست و افزود: اضطراب ناشی از استرس است که در جامعه ما به اشکال مختلف خود را نشان می دهد.

قائیدرحمت تاکید کرد: افزایش اختلالات روحی و روانی یک هشدار جدی برای جامعه قلمداد می‌شود زیرا هرچقدر این اختلالات افزایش یابد، سلامت روانی جامعه به مخاطره می‌افتد.

این نماینده مجلس نهم پرخاشگری را از جمله اختلالات روانی دانست و عنوان کرد: زمانی که افراد موفق به دستیابی خواسته‌های خود نمی‌شوند و نمی‌توانند اهداف مورد نظر خود را از راه‌های صحیح محقق کنند، به پرخاشگری رو می آورند زیرا با راهکارهای دیگر مقابله با مشکلات آشنا نیستند.

دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنیدگی محرک‌ها روز به روز در جامعه ما افزایش می یابد، بیان کرد: اگر مردم آمادگی مقابله با این محرک‌ها را نداشته باشند، قطعا  آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به آنان  وارد می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha