نائب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی از تعیین مسئول اصلی رسیدگی به کودکان کار توسط قانون خبر داد وگفت: برخی از نهادهای مسوول از وظایف خود درباره کودکان کار شانه خالی می کنند.

سلامت نیوز: نائب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی از تعیین مسئول اصلی رسیدگی به کودکان کار توسط قانون خبر داد وگفت: برخی از نهادهای مسوول از وظایف خود درباره کودکان کار شانه خالی می کنند.

فرج الله عارفی در گفت و گو با پانا در خصوص لایحه حمایت از کودکان کار و کاهش کودکان خیابانی بیان کرد: بررسی این لایحه هنوز در کمیسیون اجتماعی در دستور کار قرار نگرفته است و در برنامه های آتی کمیسیون قرار داد.

وی ادامه داد: این لایحه قطعا در ساماندهی و نظم کودکان نیازمند به حمایت تاثیر بسزایی دارد و مسئولان مرتبط با این خدمات را نیز ساماندهی می کند. عارفی افزود: در حال حاضر چند سازمان و ارگان خود را عهده دار مسئولیت این کودکان می دانند اما در برخی از موارد تمامی این سازمان ها از مسئولیت شانه خالی می کنند و هیچ نهادی پاسخگو نیست.

نائب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: قانون باید تعیین کند که مسئولیت کودکان کار و خیابانی بر عهده کدام سازمان است و پس از نهادهای دیگر از آن سازمان تبعیت کنند. در حال حاضر سازمان بهزیستی بهترین سازمان برای ساماندهی این کودکان به شمار می رود و ارگان هایی همچون شهرداری و نیروی انتظامی باید از سازمان بهزیستی تبعیت کرده و پشتیبان طرح های آن باشند.

عارفی در پایان گفت: برخی تشکل های خصوصی و سازمان های مردم نهاد نیز می توانند در راستای مسئولیت اخلاقی و نه قانونی، به حمایت از این کودکان برآیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha