پیش بینی می شود سهم مردم از هزینه های درمان در سال جاری به ۷۵ درصد برسد که برخلاف اهداف قانون برنامه پنجم توسعه است که در آن جا به صراحت تاکید شده سهم مردم باید به ۳۰درصد کاهش یابد.

سلامت نیوز: پیش بینی می شود سهم مردم از هزینه های درمان در سال جاری به ۷۵ درصد برسد که برخلاف اهداف قانون برنامه پنجم توسعه است که در آن جا به صراحت تاکید شده سهم مردم باید به ۳۰درصد کاهش یابد.

دکتر انوشیروان محسنی بند پی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این مطلب به خراسان گفت: از مهم ترین اهداف برنامه پنجم توسعه ایجاد عدالت در سلامت و کاهش هزینه های مردم به ۳۰درصد است.

وی افزود: اما رشد اعتبارات و بودجه نظام سلامت در لایحه بودجه ۹۱، در این راستا قرار ندارد؛ با رشد کمی که این اعتبارات دارد و از سوی دیگر نرخ تورم امسال وضعیت نامطلوبی برای نظام سلامت پیش بینی می شود.

محسنی تصریح کرد: علاوه بر این رشد اعتبارات بیمه ای از نرخ تورم کمتر است و کسری ۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومانی اعتبارات وزارت بهداشت عامل مضاعفی برای وضعیت نامطلوب نظام سلامت است.وی با اشاره به این که امسال سرانه درمان به صورت کسر ۵درصد از حقوق محاسبه می شود گفت: این موضوع در نهایت به این منجر می شود که سرانه درمان تنها پاسخگوی نیمی از هزینه های درمان باشد به همین دلیل پیش بینی می شود سهم مردم از هزینه های درمانی از ۶۵درصد فعلی به ۷۵درصد افزایش یابد که فشار بسیاری را به آحاد جامعه برای هزینه های درمان تحمیل کند.نایب رئیس کمیسیون بهداشت گفت: در سال جاری وزارت بهداشت برنامه مهم اجرای سراسری طرح پزشک خانواده را در دست اجرا دارد که با توجه به اعتبارات، سالی سخت را پیش رو دارد.

وی همچنین افزود: در سال گذشته دولت در لایحه بودجه ۹۰ بخشی از منابع هدفمندی یارانه ها را به بخش سلامت اختصاص داد که البته محقق نشد اما امسال هیچ خبری از این مسئله در لایحه بودجه ۹۱ نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha