عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به سهم کم بخش سلامت کشور در افزایش بودجه ۹۱ کل کشور، گفت: متأسفانه با وجود افزایش تورم و گرانی در کشور، بودجه بخش سلامت کشور افزایش مناسبی نداشته است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به سهم کم بخش سلامت کشور در افزایش بودجه ۹۱ کل کشور، گفت: متأسفانه با وجود افزایش تورم و گرانی در کشور، بودجه بخش سلامت کشور افزایش مناسبی نداشته است.

محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور به مجلس در اوایل بهمن‌ماه ۹۰ از سوی دولت، افزود: متأسفانه دولت بعد از ۵۷ روز تأخیر این لایحه را به مجلس ارائه کرد، که تبعات منفی بسیاری برای کشور به‌دنبال دارد.

نماینده مردم کردکوی، بندر گز و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در تحقق بخشیدن به بودجه سال ۱۳۹۰، گفت: دولت به‌علت ضعف در اجرا کارهای خود، نتوانست کل بودجه اختصاصی امسال را اختصاص دهد.

نظری‌مهر با تأکید بر این که عملکرد نامناسب دولت تمام برنامه‌ریزی و نقشه‌ها مدون کشور را برهم زده است، افزود: ابهت مجلس در زمانی که دولت قانون‌شکنی می‌کند تنها با تصمیم تمام قوا و طرح سؤال از رئیس‌جمهوری حفظ می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به سهم کم بخش سلامت کشور در افزایش بودجه ۹۱ کل کشور، تصریح کرد: متأسفانه با وجود افزایش تروم و گرانی در کشور، بودجه بخش سلامت کشور افزایش مناسبی نداشته است.

وی ادامه داد: به طور حتم مجلس به‌ویژه کمیسیون بهداشت و درمان برای افزایش بودجه سلامت سال ۹۱ تلاش می‌کند.

این نماینده مجلس هشتم، با بیان این که دولت بعد از گذشت ۱۱ ماه از سال ۹۰، هنوز اعتبار سه‌هزار میلیاردی بخش سلامت را اختصاص نداده است، یادآور شد: بر اساس مصوبه جدید مجلس، دولت باید تا پایان سال ۹۰ اعتبار حاصله از درآمدهای مازاد نفتی را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی اختصاص دهد.

این‌درحالی است که در لایحه بودجه پیشنهادی شاهد کاهش بودجه در بخش عمومی هستیم چنانکه بودجه سال جاری ۱۵۴ هزار و ۵۸۷ میلیارد تومان بوده و این میزان در بودجه پیشنهادی ۹۱ ، به میزان ۱۴۴ هزار ۱۰۵ میلیارد تومان است،  از این حیث بودجه پیشنهادی، حدود ۵/۶ درصد کاهش نشان می‌دهد، از سوی دیگر نیز مقوله سلامت در این لایحه، از رشد کمتری برخوردار است، چنان‌که به گفته رئیس‌جمهوری، در این لایحه، در فصل فرهنگ و هنر، رسانه های جمعی و گردشگری ۸۸ درصد و در فصل بهداشت و سلامت ۵۳ درصد رشد در نظر گرفته شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha