عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه مردم توان تهیه داروی گران را ندارند گفت:از زمانی که هدفمندی یارانه ها مطرح شد،نگران گرانی هزینه های سلامت و دارو بودیم.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه مردم توان تهیه داروی گران را ندارند گفت:از زمانی که هدفمندی یارانه ها مطرح شد،نگران گرانی هزینه های سلامت و دارو بودیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت؛عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هزینه های درمان به بخش های مختلف پزشک،بیمارستان و دارو تقسیم می شود به اعتدال گفت: قبول داریم که ویزیت پزشکان و هزینه های بیمارستان بالاست،اما هزینه دارو و تجهیزات بیمارستانی سرسام آور است. 

عبدالعزیز جمشیدزهی با تاکید براینکه مردم توان تهیه داروی گران را ندارند گفت:از زمانی که هدفمندی یارانه ها مطرح شد،نگران گرانی هزینه های سلامت و دارو بودیم.

وی با اشاره به شعارهای دولت مبنی بر اینکه اجازه افزایش تورم را نمی دهیم ،گفت:همان طور که قیمت بنزین و نان افزایش پیدا کرد،قیمت دارو و درمان نیز افزایش داشت.

نماینده سراوان با یادآوری اینکه مردم در ابتدا خوشحال بودند که درحساب هایشان پول واریز می شود گفت: افراد بسیاری را می شناسم که تا به حال حتی حساب بانکی هم نداشتند.زمانی که پول نقد به حساب این خانواده ها واریز شد ابتدا خوشحال شدند؛اما بعد از اینکه قبض های برق و گاز به دستشان رسید، آن خوشحالی تبدیل به اندوه شد.

وی درمورد داروهای وارداتی گفت:اکنون در تحریم هستیم و این تحریم ها باعث شده تا قیمت ها بیشتر از گذشته افزایش پیدا کند.

جمشیدزهی با اعلام اینکه امروزه نمی توانیم به صورت مستقیم به حساب داروسازی ها پول واریز کنیم و مستقیم دارو دریافت کنیم گفت:ناچاریم با استفاده از توان صرافی های آزاد داخلی وخارجی، دارو بخریم که گاهی صرافی بخشی از این ارز را حذف یا اصلا پرداخت نکند.

وی با اعلام اینکه صرافی ها درصدی را به قیمت ارز اضافه می کنند گفت:این موضوعات سبب افزایش قیمت داروهای خارجی میشود و بیمارانی که باید حتما این داروها را تهیه کنند و از طرفی درآمد لازم را ندارند، با مشکلات فراوانی رو به رو می شوند.

عضو کمیسیون بهداشت با تاکید بر اینکه اگر روند گرانی دارو ادامه یابد، بیمارانی که توان خرید داروهای گران قیمت و البته حیاتی را ندارند، جان خود را از دست می دهند گفت: بیماری را می شناختم که مجبور بود آمپولی را به قیمت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از داروخانه دولتی بخرد اما به این میزان پول نداشت. این فرد توانست یکی از این آمپول ها را با مساعدت مردم خریداری کند اما چون پول خرید بقیه آمپولها را نداشت، سال گذشته فوت کرد.

وی با تاکید براینکه وضعیت دارو در بازار آزاد اسفبار است گفت: قیمت آزاد دارو بستگی به انصاف فروشنده دارد. اگر دلالی بداند که دارویی برای بیماری حیاتی است، قیمت آنرا بالاتر هم میبرد.

جمشید زهی با ابراز تاسف از اینکه چیزی که در بازار آزاد اهمیت ندارد،جان انسانهاست گفت:دلالهای دارو آرزو می کنند که روزانه حداقل بیماری به سراغشان بیاید که در شرایط بحرانی به دارویی نیاز مبرم دارد.

وی با اشاره به هزینه سفر برای تهیه دارو گفت:ساکنان روستاها و شهرهای دور افتاده، هزینه های سنگینی را برای خرید دارو تحمل میکنند و گاهی اوقات فرش زیر پایشان را میفروشند. بسیاری از این افراد قادر به پرداخت هزینه اسکان در یک مسافرخانه درجه چندم هم نیستند چه برسد به اینکه دارویی را با قیمت های بالا تهیه کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha