سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 89077

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بعید می دانم وزارت بهداشت بتواند در 10 سال آینده طرح پزشک خانواده را به سرانجام برساند .

سلامت نیوز : رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بعید می دانم وزارت بهداشت بتواند در 10 سال آینده طرح پزشک خانواده را به سرانجام برساند .
حسینعلی شهریاری در گفت وگو با پانا، در خصوص طرح بهداشت خانواده ، اظهار کرد: اجرای طرح پزشک خانواده به دلیل مشکلات مالی به تعویق افتاده است اما به تازگی بیمه ها اعلام کردند که منابع مالی این طرح تامین می شود.
وی با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز از سوی بیمه ها برای سه استان پایلوت تامین می شود، تصریح کرد: متاسفانه در کنار مشکلات مالی کمبود پزشک نیز داریم این کمبودها در مناطق محروم و روستاها بیشتر مشهود است در واقع با وجود 75 هزار پزشک عمومی اما به دلیل توزیع ناعادلانه مشکل نیرو داریم.
پزشکان عمومی با حقوق 5 میلیونی تومانی هم حاضر نیستند به روستا بروند
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: برای نمونه در سیستان بلوچستان تنها 200 پزشک فعالیت پزشکی دارند در حالی این استان حداقل به 800 پزشک نیرو دارد این در حالیست که پزشکان حاضر نیستند با حقوق 5 میلیون تومانی در روستاهای این استان حضور یابند.
شهریاری با بیان اینکه مادامی که نتوانیم به توزیع عادلانه پزشک عمومی در کشور دست یابیم، طرح پزشک خانواده قابلیت اجرا نخواهد داشت، تصریح کرد: متاسفانه ناهماهنگی میان وزارت خانه های بهداشت و رفاه در اجرای طرح پزشک خانواده وجود دارد که بر اجرای آن تاثیرگذار است.
وی درباره گفته مسئولان وزارت بهداشت در خصوص اجرای کامل طرح پزشک خانواده تا پایان سال 93، اظهار کرد: بعید می دانیم که این طرح در 10 سال اینده به مرحله اجرا برسد البته ما استقبال می کنیم البته ناگفته نماند اجرای طرح پزشک خانواده در کشورهای پیشرفته نیز در 15 سال محقق شده است اگرچه ما به این موضوع خوشبین هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha