مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران، اظهار داشت: پیش بینی های آماری از دو برابر شدن تعداد بیماران دیالیزی در کشور طی 5 سال آینده حکایت دارد.

هاشم قاسمی در گفتگو با مهر، افزود: پیش بینی چنین وضعیتی می تواند زنگ خطر جدی در خصوص عواقب و عوارض رشد و شیوع و گسترش این بیماری در کشور باشد.

وی، خواهان توجه بیشتر مسئولان حوزه سلامت به وضعیت بیماریهای کلیوی در کشور شد و گفت: توجه به این موضوع و پیشگیری از بیماریها می بایست بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران، با اشاره به اینکه در حال حاضر از هر یک میلیون جمعیت کشور، 253 نفر بیمار دیالیزی هستند، افزود: بر اساس وضعیت سرانه بهداشتی در کشور، مطالعات کارشناسی حاکی از آن است که این تعداد می بایست یک هزار بیمار دیالیزی به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت کشورمان باشد.

قاسمی تصریح کرد: این در حالی است که بسیاری از بیماران دچار نارسایی های کلیوی، اصلا شناسایی نمی شوند و فوت می کنند.

وی با اشاره به هزینه هایی که جهت انجام دیالیز بیماران از سوی دولت پرداخت می شود، افزود: هر نوبت دیالیز، بین 60 تا 70 دلار هزینه دارد و از همین رو، سالیانه میلیون ها دلار صرف درمان بیماران دیالیزی، و پیوند کلیه می شود. در حالی که با تشخیص به موقع بیماران دچار نارسایی های کلیوی، می توان از تحمیل هزینه های اضافی کم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha